Hej mitt namn är Jan.
Och jag har ett litet problem.
Har införskaffat TellstickNet och en sändare Nexa WBT-912.
Jag vill använda detta i Tasker för att få upp ett medelande av något slag på telefonen vid larm från min krånglande pelletsbrännare.
Jag har lagt till WBT-912 som en självlärande uttag från Anslut och har den inkopplat mot larmutgången på brännaren.
Jag har fått in denna signal i Remotestick och det fungerar, men jag vill få in detta i Tasker.
Det finns ju exportfunktion, men det fungerar ej.
Är problemet Remotestick eller Tasker?
Hur ska jag få det att fungera?
MVH Jan
Remotestick-Tasker
Moderator: Telldus
Re: Remotestick-Tasker
Hej, nu har jag läst ditt inlägg flera gånger utan att jag riktigt förtår vad det är du är ute efter för funktion. men försöker svara som jag tror du menar
om du vill ha ett svar från telldus live när WBT-912 tänt en lampa så får du skaffa PRO som då antigen aktiverar en länk och då kan du använda Autoremote för tasker för att få det att fungera alt få ett sms eller mail. är det rätt svarat på din fråga då?

MVH Mathias

MVH Mathias
Hej.
Som sagt jag vill använda de 2st signaler som skickas från WBT-912, i Tasker så jag kan få tex ett mail eller notifiering. Funkar det inte med de exporterade signalerna från Remotestick som jag sen använder i Tasker?
Och hur ska jag i så fall göra?
Mvh Jan
Som sagt jag vill använda de 2st signaler som skickas från WBT-912, i Tasker så jag kan få tex ett mail eller notifiering. Funkar det inte med de exporterade signalerna från Remotestick som jag sen använder i Tasker?
Och hur ska jag i så fall göra?
Mvh Jan
du kan få de via autoremote isf, du kan inte använda autoremote och tasker att reagea på om en lampa är tänd. utan får då använda dig av PRO och autoremote
likt denna funktion https://www.youtube.com/watch?v=HHBlHv3iFNc
likt denna funktion https://www.youtube.com/watch?v=HHBlHv3iFNc
Hej.
Bra tipps att avinstallera Remotestick.
För ett ögonblick trodde jag att det fungerade, men ack så fel jag hade?
Vad trött jag blir, är det inget som vet om det ska fungera?
Bra tipps att avinstallera Remotestick.
För ett ögonblick trodde jag att det fungerade, men ack så fel jag hade?
Vad trött jag blir, är det inget som vet om det ska fungera?