Sensor som inte är min i live.telldus.com

Moderator: Telldus

etompau

Re: Sensor som inte är min i live.telldus.com

Post by etompau »

Kan inte riktigt se ditt problem. Du avmarkerar ju bara de sensorer som du inte vill visa i din sensorlista.
Jag har flera sensorer som inte är mina egna, och som visas när jag editerar sensorlistan, men jag har bara avmarkerat dessa, så är saken ur världen. Eller har jag missat något?
Zaman

Post by Zaman »

Det låter som om det är en "riktig" givare som ligger lite på gränsen av räckvidden.
Om signalen som kommer fram inte tolkas 100% korrekt så blir det lätt så att signalen tolkas som en annan sensor och/eller med felaktiga värden.
Hur ofta dyker de "felaktiga" värdena upp? Kan du se om dina riktiga givare uppdateras samtidigt eller om det blir långa fördröjningar?
Toson

Post by Toson »

Det kommer en och ibland två "sensorer" som inte är mina från några dagar eller månader mellan och dom uppdateras då bara med flera timmar mellan uppdateringarna, ibland flera dagar.
Mina riktiga givarna uppdaterar regelbundet med några minuters mellanrum dygnet runt, men det händer väl att det ibland tar någon timme, även om det är mycket sällsynt. Dom (mina riktiga) har aldrig visat så avvikande värden att jag reagerat och verkar som sagt mycket stabila.
Ser man inte problemen "för att det går att ta bort", så kanske man tycker SPAM är trevligt också.
Ett stabilt och användarvänligt system är väl vad man alltid strävar efter och kan man "rätta till" irriterande tilltag kan väl det vara en bra förbättring. Som t.ex. att man ska bekräfta en ny sensor innan den läggs in, kanske inom en viss tid, så kommer den inte upp???
Utgår från att alla påpekanden och förslag kan leda till förbättringar, för "Ingenting är så bra att det INTE kan bli bättre".

//Toson
Toson

Post by Toson »

Hann knappt skriva om "spöksensorn" så kom en ny upp med lite andra värden, men fortfarande orealistiska.
Båda hade också helt andra ID'n (14 och 74) än mina sensorer, som ligger mellan 135-183.

Det är lite irriterande då jag ofta kollar genom mobilen och det är lite krångligare att radera där än i PC'n.

Lite koll på vad göra åt??
//Toson
tronde

Post by tronde »

Toson wrote:Det kommer en och ibland två "sensorer" som inte är mina från några dagar eller månader mellan och dom uppdateras då bara med flera timmar mellan uppdateringarna, ibland flera dagar.
Mina riktiga givarna uppdaterar regelbundet med några minuters mellanrum dygnet runt, men det händer väl att det ibland tar någon timme, även om det är mycket sällsynt. Dom (mina riktiga) har aldrig visat så avvikande värden att jag reagerat och verkar som sagt mycket stabila.
Ser man inte problemen "för att det går att ta bort", så kanske man tycker SPAM är trevligt också.
Ett stabilt och användarvänligt system är väl vad man alltid strävar efter och kan man "rätta till" irriterande tilltag kan väl det vara en bra förbättring. Som t.ex. att man ska bekräfta en ny sensor innan den läggs in, kanske inom en viss tid, så kommer den inte upp???
Utgår från att alla påpekanden och förslag kan leda till förbättringar, för "Ingenting är så bra att det INTE kan bli bättre".

//Toson
Jeg er enig med deg. Det dukker stadig opp sensorer som ikke er mine. Om de er hos naboen, eller om de skyldes feil ved overføringen vet jeg ikke. En gang slettet jeg 21 ukjente sensorer som kom i løpet av et par dager. Det kan ikke være verdens største problem å legge til et valg som viser kun de sensorene man vil vise. Dette valget kan godt være på den siden hvor man ser alle sensorene. Da vil nybegynnere unngå å blokkere de som skal vises før de har klart å få inn noen.
Post Reply