Dags att byta el-radiatiorer hemma och tänkte kolla om det finns radiatorer med inbyggda sändare som funkar med Tellstick. Eller som det finns ett enkelt sätt att få de att funka med Tellstick (inget högskolearbete nu)
Modell likt denna... *typ*
http://adax.no/index.php?option=com_con ... 65&lang=se
radiator med sändare inbyggd som funkar med Tellstick
Moderator: Telldus
Re: radiator med sändare inbyggd som funkar med Tellstick
Jag har inte sett något omkring styrning av radiatorer direkt från Tellstick via 433 MHz. Möjligtvis kan man "angripa" systemet vid någon central styrpanel från leverantören av radiatorerna, och få till någon form av nattsänkning eller liknande.
Hur hade du tänkt att det skulle fungera?
Hur hade du tänkt att det skulle fungera?
Jag behöver inte styra dessa, det är inte tanken utan bara hämta informationen... typ som en termometer fast informationen från elementets termostat.
Visst, det hade väl vart trevligt om man hade kunna styra dessa likt andra funktioner som man kan ha ihop med telldus
Visst, det hade väl vart trevligt om man hade kunna styra dessa likt andra funktioner som man kan ha ihop med telldus
Hade vart skoj men tolka det som att det inte finns 

På elradiatorer är det nog rätt iakttagelse, men vill du bara veta tempen på elementet kan du ju bara hänga på en liten termometer för cirkus 150:-
Sedan har jag sett att Danfoss har stöd för Z-Wave, som nu är på gång hos Telldus, men då pratar vi vattenburen värme.
Sedan har jag sett att Danfoss har stöd för Z-Wave, som nu är på gång hos Telldus, men då pratar vi vattenburen värme.
Ja det är jag med på att man kan men jag vill helst inte, lösningarna kan inte alltid vara att man ska koppla på mer saker... jag söker ju det som är inbyggt för det är snyggare och klart att köra (annars hade jag hängt en temp. där och inte frågat)etompau wrote:På elradiatorer är det nog rätt iakttagelse, men vill du bara veta tempen på elementet kan du ju bara hänga på en liten termometer för cirkus 150:-