Hej,
Jag är på gång att skaffa mig en Net för att främst kunna sköta två saker:
1) Tända/släcka lampor remote via valfri klient
2) Övervaka events på magnetbrytare (tanken är ett gäng Nexa LMST-606) via valfri klient
viss sensordata (hygro/temp) ska också kunna visas snyggt.
Jag vill helst ha en lokal lösning för servern, men om jag skummat forumen rätt är detta något som varit på gång länge, men aldrig kommit riktigt i mål. Mitt alternativ är att istället ha ett eget gui på en webserver som integrerar mot Telldus Live-api:t. För detta skulle jag vilja använda min NAS, en Zyxel NSA-325 V2.
Så, här kommer lite frågor som någon gärna får hjälpa mig med:
1) Min NAS kör någon form av Linux (tror arkikitektur är ARMv5te). Finns färdigkompilerad telldus core att få tag på som passar för att ev kunna köra en lokal server? Jag kan tyvärr inget om linux, så färdigkompilerat är bäst och en utförlig installationsguide ett måste.
2) Om jag istället använder Telldus Live-api:t och exempelvis bygger vidare på fuTelldus för att hämta och presentera data på NAS:ens webserver, fungerar device history som det ska? I Telldus Live-demot står det fortfarande flaggat som beta...
3) Finns någon som försökt motsvarande setup på en Zyxel-NAS med samma specs? Det verkar finnas paket för phpMyAdmin, cron, pyLoad(?). Vad behöver jag?
Tackar
Hjälp med setup
Moderator: Telldus