wmr-1000

Moderator: Telldus

Post Reply
carlin

wmr-1000

Post by carlin »

Tjena! Har blivit med tellstick net :-)

Men jag har ett litet problem, jag har kopplat in en wmr-1000 och kan tända och släcka på alla sätt och vis! Men problemet är att om jag tänder/släcker manuellt med brytare så registreras inte detta i telldus live... är lampan tänd enligt telldus så kan jag släcka den manuellt och det syns inte i telldus... kan det bero på att jag inte låtit nollan gå ut genom wmr-1000 utan endast använt mig av en befintlig nolla för att kunna driva den? Eller fungerar wmr-1000 endast som mottagare och inte som sändare till min tellstick net?

Tacksam för svar
/Calle
krambriw

Re: wmr-1000

Post by krambriw »

Eller fungerar wmr-1000 endast som mottagare och inte som sändare till min tellstick net?
Svar: ja
james33

Post by james33 »

Men jag har ett litet problem, jag har kopplat in en wmr-1000 och kan tända och släcka på alla sätt och vis! Men problemet är att om jag tänder/släcker manuellt med brytare så registreras inte detta i telldus live.
james
Lelle

Post by Lelle »

Jag har också ett skumt problem med WMR-1000!
Det går att tända och släcka med fjärrkontrollen men med TellStick net går det endast att släcka.
Det är endast ca. 2 meter mellan Tellstick och WMR-1000 är det för nära?
tronde

Post by tronde »

Lelle wrote:Jag har också ett skumt problem med WMR-1000!
Det går att tända och släcka med fjärrkontrollen men med TellStick net går det endast att släcka.
Står WMR-1000 nær andre mottakere? De kan forstyrre hverandre, og gi slike feil.
tronde

Post by tronde »

james33 wrote:Men jag har ett litet problem, jag har kopplat in en wmr-1000 och kan tända och släcka på alla sätt och vis! Men problemet är att om jag tänder/släcker manuellt med brytare så registreras inte detta i telldus live.
Hva slags bryter er det du bruker?
webbson

Post by webbson »

Hej.

Jag har samma problem med min TellStick Net, fast jag har ca 5m mellan dem.
Har upptäckt att jag kan tända genom att använda "Learn" knappen, så det är helt klart något kodfel någonstans.
etompau

Post by etompau »

webbson wrote:

Hej.

Jag har samma problem med min TellStick Net, fast jag har ca 5m mellan dem.
Har upptäckt att jag kan tända genom att använda "Learn" knappen, så det är helt klart något kodfel någonstans.
Learn-knappen har samma funktion som till-knappen.
lars

Post by lars »

Jag har haft liknande problem med wmr-1000 som inte fungerade alls med znet lite. Enheten står i samma rum, ca 1.5m från mottagaren. Provade att vrida antennen på znet en liten vinkel åt gången tills den började fungera. Har fungerat klockrent sedan dess.

Och kära forumpoliser: ja, jag vet att det här är en gammal tråd, men kanske detta hjälper någon...
Post Reply