Hej
Efter sökningar på nätet så kunde jag konstatera att Proove dimmbar motagare TSR 101 skulle fungera med tellstick och absolutvärdesdimmning, därför köpte jag en sådan.
Men när jag kopplar in den synkar mot stickan så kan jag bara välja mellan på och av i telldus live. Samma problem i både mina enheter, schemaläggningar och mina händelser Hur gör jag för att få dimmning enligt absolutvärden i %?
Jag har Tellstick net.
MVH
Magnus
Proove dimmbar mottagare
Moderator: Telldus
Re: Proove dimmbar mottagare
Har du valt rätt enhetstyp (Proove self learning dimmer) när du lägger in din mottagare i Live? Det är en förutsättning för att du ska kunna dimma enheten.
Self learning dimmer (white). Jag testade den utan (white) också nu utan framgång. Några fler tips?
MVH
Magnus
MVH
Magnus
Får du inte upp en vågrät rad med 5 lampikoner (för olika ljusnivåer) för enheten i Enhetslistan?
Du skriver "synkar" - gör du något med funktionen "Skanna fjärrkontroll"? Vilket inte är nödvändigt.
Du skriver "synkar" - gör du något med funktionen "Skanna fjärrkontroll"? Vilket inte är nödvändigt.
Det är just det som är problemet. Jag får bara upp den vanliga tänd släck knapparna, inte ikoner för olika ljusnivåer.
Med "synka" menar jag funktionen "lär upp", det tror jag är nödvändigt.
Kan Proove ha ändrat i produkten så att den inte längre stödjer absolutdimning?
MVH
Magnus
Med "synka" menar jag funktionen "lär upp", det tror jag är nödvändigt.
Kan Proove ha ändrat i produkten så att den inte längre stödjer absolutdimning?
MVH
Magnus
OK. Telldus Live vet ju inte vilken mottagare du använder så ev. ändringar i hårdvaran kan inte påverka menyfunktionerna.
Testa med en Nexa självlärand dimmere och se att du får upp lampikonerna.
Testa med en Nexa självlärand dimmere och se att du får upp lampikonerna.
Du har en poäng där 
Jag testade att lägga upp en Nexa självlärande och där får man mycket riktigt upp 5 olika ikoner för olika ljusstyrka. Detta måste innebära att infon jag hittat om att proove stödjer absolut dimmning är felaktig.
Det verkar som att det får bli en Nexa motttagare istället då....
MVH
Magnus

Jag testade att lägga upp en Nexa självlärande och där får man mycket riktigt upp 5 olika ikoner för olika ljusstyrka. Detta måste innebära att infon jag hittat om att proove stödjer absolut dimmning är felaktig.
Det verkar som att det får bli en Nexa motttagare istället då....
MVH
Magnus
Jag var bara tvungen att testa ytterligare en utväg innan jag satte mig i bilen för att byta dimmern......
Tog bort enheten i Telldus live, raderade alla koder i mottagaren och började om. Men denna gången skapade jag enheten som Nexa self learning dimmer. Whola!! Nu funkar det!
MVH
Magnus
Tog bort enheten i Telldus live, raderade alla koder i mottagaren och började om. Men denna gången skapade jag enheten som Nexa self learning dimmer. Whola!! Nu funkar det!
MVH
Magnus
Jag får exakt samma fel. Om man väljer Proove Self Learning Dimmer (white), så får man inte upp rätt ikoner och det gäller i alla program, så den är nog felaktigt upplagd av Telldus.
Hoppas någon läser detta och fixar till.
Tack för tipset, ska prova lägga till den som en Nexa och se hur det fungerar.
För övrigt väldigt nöjd och är inte det minsta avundsjuk på Telldus som får försöka klura ut hur alla mottagare fungerar och anpassa olika konfigureringar.
Lekt klart med APIet, tack för det. Nu är det dax för nästa nivå.
Hoppas någon läser detta och fixar till.
Tack för tipset, ska prova lägga till den som en Nexa och se hur det fungerar.
För övrigt väldigt nöjd och är inte det minsta avundsjuk på Telldus som får försöka klura ut hur alla mottagare fungerar och anpassa olika konfigureringar.
Lekt klart med APIet, tack för det. Nu är det dax för nästa nivå.