Går det på något sätt? Har letat runt och hittar bara motstridig information. Om det funkar finns det någon beskrivning att följa någon stans, eller någon som har lust att hjälpa till?
Jag har kommit så långt att de enheter jag gör i center kommer upp i live. Men jag kan inte trycka på "logg" i live eftersom det inte är någon text där, och det går inte att lära upp från center eftersom den säger att den inte hittar tellstick.
Hjälp!
Tellstick net/live med telldus center? ??
Moderator: Telldus
Re: Tellstick net/live med telldus center? ??
Från Telldus hemsida:
Notes
Please note that TellStick Net is not compatible with TelldusCenter and must be used using our online service Telldus Live!
Notes
Please note that TellStick Net is not compatible with TelldusCenter and must be used using our online service Telldus Live!
Tack. Jo, jag har sett det. Samtidigt så har jag sett motstridig information i detta forum tex, kan tyvärr inte hitta det nu. Samt att när jag nu har laddat ner telldus center så finns det ett alternativ att ansluta till Live. När jag sedan går till Live så får jag upp de enheter jag gjort i center men det går inte att göra något åt dem. Där står det att det är en beta funktion och att man ska höra av sig. Så det verkar vara på gång.etompau wrote:Från Telldus hemsida:
Notes
Därför frågan om någon har fått det att funka? Och hur man i så fall ska göra?
Är det loggningsfunktionen du tänker på? Den är fortfarande i betastadiet.
Japp! Jaha, då verkar det som jag har missuppfattat det hela kanske... tack. Då är det alltså inte alls meningen att det ska gå med live och center? Och varför får jag då upp enheterna jag gör i live? men jag kan inte ändra dem från live. Och jag är helt säker på att jag läst någon stans här att det är en som har fått det att funka, men nu hittar jag ju inte det igen. Hm...etompau wrote:Är det loggningsfunktionen du tänker på? Den är fortfarande i betastadiet.
Och det är klar utifån detta ärende så ser det ju inte ljust ut http://developer.telldus.se/ticket/114
Ok. Var tvungen att forska i vart jag fått det från. Och jag hittade detta http://www.switchking.se/forum/viewtopi ... &start=110
Och det är ju någon som har gjort och jag hittar inte hur jag ska använda det. Så då finns det inte någon som telldus har gjort, tråkigt...
Och det är ju någon som har gjort och jag hittar inte hur jag ska använda det. Så då finns det inte någon som telldus har gjort, tråkigt...