wgr800
Moderator: Telldus
-
wgr800
Hej!
Ny här. Kan man använda WGR800 vindmätare från Clas Ohlson tillsammans med Tellstick Net utan basenheten (väderstationen). Samt får man ut alla värden? Tacksam för svar. Har sökt på nätet men hittar inget om detta.
Ny här. Kan man använda WGR800 vindmätare från Clas Ohlson tillsammans med Tellstick Net utan basenheten (väderstationen). Samt får man ut alla värden? Tacksam för svar. Har sökt på nätet men hittar inget om detta.
Re: wgr800
Kanskje...
Denne fungerer i hvertfall fint med TelldusNet: Oregon WMR86
-
Ok tack för infon, jag har beställt en och ska prova. kommer nästa vecka någon gång. Lägger ut här ifall det fungerar.arneolav wrote:Kanskje...

Återkom gärna här! Jag tänkte köpa en också...
-
Har nu fått min vindmätare från Clas Ohlson och vad jag kan bedöma så verkar den fungera ihop med Tellstick net. Med min vanliga tur så blåser det inget så några värden går ej se men TellStick Net verkar känna igen tre olika värden. Bifogar en liten bild.fatuus wrote:Återkom gärna här! Jag tänkte köpa en också...
Monterade den uppe på taket på masten till tv antennen. Onödigt illa till vid batteribyte men hoppas dom håller länge...
- Attachments
-
- Mätvärden från WGR800 i Telldus Live
- sensorer.jpg (58.54 KiB) Viewed 13362 times
-
Fungerade i tre dagar och nu är den död. Bytt batteri men inget händer. Funkat klanderfritt fram tills nu. Blir att reklamera.datamakarna wrote:Har nu fått min vindmätare från Clas Ohlson och vad jag kan bedöma så verkar den fungera ihop med Tellstick net. Med min vanliga tur så blåser det inget så några värden går ej se men TellStick Net verkar känna igen tre olika värden. Bifogar en liten bild.fatuus wrote:Återkom gärna här! Jag tänkte köpa en också...
Monterade den uppe på taket på masten till tv antennen. Onödigt illa till vid batteribyte men hoppas dom håller länge...

Har ikveld koblet opp min Tellstick net.
Den leste etter 2-3 minutter temperatur fra viking thermo sensor og temperatur fra sensor (THGR810??) som hører med Oregon WMR86.
Men den leser ikke fra regnsensor PCR800 og vindmåler WGR800 som følger med og fungerer med WMR86.
Sender disse selv om det ikke blåser/regner?
Klarer heller ikke å få kontakt med Intertechno ITL1000 som skal brukes til garasjeport.
Noen tips?
Den leste etter 2-3 minutter temperatur fra viking thermo sensor og temperatur fra sensor (THGR810??) som hører med Oregon WMR86.
Men den leser ikke fra regnsensor PCR800 og vindmåler WGR800 som følger med og fungerer med WMR86.
Klarer heller ikke å få kontakt med Intertechno ITL1000 som skal brukes til garasjeport.
Noen tips?
Eaton Xcomfort, Tellstick Net, Nexa, Oregon værstasjon. Store planer for en nettside for værstasjonen hvs ikke noen andre snart leverer den tjenesten med public view av sensordata..
As usual, körer du senaste FW i din Net(17)?Bjorrn wrote:Har ikveld koblet opp min Tellstick net.
Noen tips?
Vad sker med ITL-1000 når du sender "Lär upp" til mottagaren? Kan du kontrollera andra mottagare?
Fw er 17 ja.
Det blinker ei lita stønn også lyser det stabilt igjen (rød diode).
Skal kjøpe noen nexa stikk imorra så vi får se om de lar seg styre!
Det blinker ei lita stønn også lyser det stabilt igjen (rød diode).
Skal kjøpe noen nexa stikk imorra så vi får se om de lar seg styre!
Eaton Xcomfort, Tellstick Net, Nexa, Oregon værstasjon. Store planer for en nettside for værstasjonen hvs ikke noen andre snart leverer den tjenesten med public view av sensordata..
Nei! Eller de sender nok, men sender null... da vises null!Bjorrn wrote: ..........
Noen tips?
WMR86 funger fint hos meg. Avstand til TelldusNet ca 10meter.
Ok. Da skulle jeg vel ha fått verdier.
Regnmåler står ca 10m unna gjennom en vegg.
Vindmåler står 15-18m unna gjennom 1 vegg.
Selve displayet wmr86 sender vel ikke noe? Den mottar vel bare.
Kan kanskje hende at større antenne er tingen..
Mulig større antenne er tingen for å få til ITL1000 og. Blir 2 vegger og drøye 15 meter dit.
Regnmåler står ca 10m unna gjennom en vegg.
Vindmåler står 15-18m unna gjennom 1 vegg.
Selve displayet wmr86 sender vel ikke noe? Den mottar vel bare.
Mulig større antenne er tingen for å få til ITL1000 og. Blir 2 vegger og drøye 15 meter dit.
På mystisk vis har både regn og vindmåler kommet frem.
Viser verdier inne på hjemmesiden men viser ikke noen verdier i apper ( Telldus Live! / TelLive Remote lite / Tell My House) på android og ios.
Viser verdier inne på hjemmesiden men viser ikke noen verdier i apper ( Telldus Live! / TelLive Remote lite / Tell My House) på android og ios.
Display sender ikke noe, kun sensorene.Bjorrn wrote: Selve displayet wmr86 sender vel ikke noe? Den mottar vel bare.
Det tar gjerne noe tid før det medfølgene display viser noe.
15 meter er nok for langt.
Har intrykk av at Oregon sensorene sender relativt svake signaler.
Jeg problemer med Oregon temp sensor når avstanden er mer enn 10m, et par tre-vegger og original antenne på TelldusNet..
Kan tenkes større antenne kan avhjelpe noe, jeg har en slik på TelldusNet:
http://www.ebay.com/itm/261526002005?_t ... EBIDX%3AIT
For å teste kan du jo forsøke å flytte sensorene ganske nær TelldusNet og så flytte gradvis lengre bort.
Ja må nok ha en annen antenne. Og evt flytte litt rundt på sensorene.
Men har fortsatt ikke fått noen verdier i apper, kun på web..
Synes kanskje det er litt rart. Må vurdere å feilmelde dette til telldus.
Men har fortsatt ikke fått noen verdier i apper, kun på web..
Synes kanskje det er litt rart. Må vurdere å feilmelde dette til telldus.
Hvis du ser korrekta og opdaterede verdier fra dina sensorer på "Telldus Live-webben i din PC", så er der ikke mere at göre, din data er då lagrat på servern. Apparna ska sedan anropa Telldus via API og presentera dem i telefon etc.
Har du angivet et navn för de olika sensorerna?
Kan du ikke so noen info/navn når du kiger på sensorinformatione i Telldus Live Mobile?
Har du angivet et navn för de olika sensorerna?
Kan du ikke so noen info/navn når du kiger på sensorinformatione i Telldus Live Mobile?