har nyligen skaffat ett Nexa "nybörjarset" med 3 on/off switchar (PER-1500) och en fjärrkontroll. Därtill har jag en Tellstick Duo till min Raspberry Pi, skall börjar köra hela systemet via python bara jag kommer så långt. Har testat med att styra switcharna från RPi'n och det går bra men nu skulle jag vilja styra alla tre på en gång men switcharnas 3 minnesplatser är fulla. Fjärrens kanal 1 tänder alla, kanal 2 bara två och kanal tre den sista som inte tändes av 2. När jag sedan har alla switchar enskillt i RPi'n så går det inte att lägga till flera längre.
Kollade att lyssna på fjärren när jag trycker 1 (styr alla) och försökte göra en ny device i tellstick.conf som skulle simulera fjärren men lyckas inte. Borde det gå och hur skall jag då konffa tellstick.conf?
Detta loggas när jag skickar kommandot som tänder alla lampor men hur får jag detta så att det fungerar i tellstick.conf?
Code: Select all
[RAW] 1 <- class:command;protocol:arctech;model:selflearning;house:12027002;unit:1;group:0;method:turnon;
[RAW] 1 <- class:command;protocol:waveman;model:codeswitch;house:A;unit:10;method:turnon;
[RAW] 1 <- class:command;protocol:everflourish;model:selflearning;house:14407;unit:3;method:turnoff;
Code: Select all
device {
id = 123
name = "LivingroomALL"
controller = 0
protocol = "arctech"
model = "selflearning-switch:nexa"
parameters {
# devices = ""
house = "12027002"
unit = "123"
# code = ""