Jag renoverar köket, och efter att ha "lajat omkring" med tellstick och några vägguttag är jag beredd att gå all-in i köket. Så jag skall köpa inbyggnadsbrytare och hade bestämt mig för TSR200 när jag hittade WRR-1.
Jag får intrycket att Nexa Pro kommer ersätta "vanliga" Nexa så småningom, annars verkar det inte vara några direkta skillnader vad jag kan förstå. Hur hade ni handlat?
Nexa eller Nexa pro. Det skiljer 40SEK i pris. Vad köpa?
Moderator: Telldus
Re: Nexa eller Nexa pro. Det skiljer 40SEK i pris. Vad köpa?
Det är nog snarare så att Nexa Pro som namn kommer att försvinna (enligt Nexas hemsida). När det gäller WRR-1 och andra "pro-mottagare så har det varit en del kompatibilitetsproblem med Tellstick. Det finns några öppna felrapporter om detta hos Telldus
http://developer.telldus.com/ticket/267
Men i en annan tråd ser jag att Telldus själv rekommenderar WRR-1.
Jag har själv inte använt WRR-1 men den ger ju mer möjligheter om du eventuellt vill styra lågspänningsutrustning, samt att den har en timerfunktion och anslutning för traditionell tryckknapp. Så mycket talar ju för denna typ av mottagare, förutsatt att det fungerar OK med Tellstick.
LCMR-1000 (TSR200) har jag använt många av, och de funkar utan problem. Har även monterat dessa mottagare närapå kloss intill varandra i kopplingslådor utan några problem.
http://developer.telldus.com/ticket/267
Men i en annan tråd ser jag att Telldus själv rekommenderar WRR-1.
Jag har själv inte använt WRR-1 men den ger ju mer möjligheter om du eventuellt vill styra lågspänningsutrustning, samt att den har en timerfunktion och anslutning för traditionell tryckknapp. Så mycket talar ju för denna typ av mottagare, förutsatt att det fungerar OK med Tellstick.
LCMR-1000 (TSR200) har jag använt många av, och de funkar utan problem. Har även monterat dessa mottagare närapå kloss intill varandra i kopplingslådor utan några problem.
Re: Nexa eller Nexa pro. Det skiljer 40SEK i pris. Vad köpa?
Som etompau säger så lär nog dessa hamna på Nexa Outlet förr eller senare. WRR-1 (on/off) är nog ok att använda medans du bör undvika WDR-1 (dimmer) om dom fortfarande finns i handeln eftersom dom inte har stöd för dimmning till fasta nivåer.
Sedan är det dom andra egenskaperna som etompau räknade upp för dig och (som förövrigt är tydligt specificerade på Nexas hemsidor) som bör avgöra ditt val.
mvh
Sedan är det dom andra egenskaperna som etompau räknade upp för dig och (som förövrigt är tydligt specificerade på Nexas hemsidor) som bör avgöra ditt val.
mvh