Defekt Net...?

Moderator: Telldus

Post Reply
jorang

Defekt Net...?

Post by jorang »

Har 3 Telldus Net i drift. En på hytta, og to hjemme (fordi huset er langt o vanskelig å dekke med en enhet)

Alle er oppdatert til siste FW (v16). De to eldste enhetene virker fint - med unntak av Oregon sensorer som oppdateres noen få timer, og deretter mistes (ser det er flere som trøbler med dette - http://developer.telldus.com/blog/2013/ ... comment-14)

Den siste enheten fikk jeg tak i før jul - oppgraderte FW til siste, og den virker tilsynelatende bra. Plukker opp Oregonsensorer, men oppdaterer kun noen få timer. Plukker av og til opp noen av mine sensorer CO 36-1797, men virker ikke like stabilt og greit som den andre enheten jeg har hjemme.
Kjøpte meg i går 3 nye CO 36-1797, og satte disse i drift i går midt på dagen. Alle 3 er innenfor 5m fra den nye enheten (og i ca 1m avstand fra hverandre), men enheten plukker dem ikke opp - selv ikke etter snart et døgn. Den andre enheten jeg har hjemme har plukket opp den ene an disse sensorene selv om det er mange vegger og ca 10m mellom sensoren og enheten.

Tenkte at noe kunne ha gått galt under oppgradering av fw, og prøvde å reinstallere FW. Dette får ikke gjort - flasherer sier den er oppgradert allerede.

Finnes det noen måte å få reinstallert FW v16 allikevel, eller har dette lite for seg?

Re: Defekt Net...?

Post by jorang »

Ingen som vet hvordan man kan legge inn FW på nytt?