Ansluta två tellstick net till samma telldus live! konto

Moderator: Telldus

Post Reply
DavidA

Ansluta två tellstick net till samma telldus live! konto

Post by DavidA »

Använder remotestick på mobilen och skulle vilja styra två olika tellstick net. Är det möjligt?
Den ena tellsticken är reggad på mitt konto och den andra på en polares konto. Har försökt att lägga till hans tellstick på "my locations" men det funkar inte.
etompau

Re: Ansluta två tellstick net till samma telldus live! konto

Post by etompau »

Att ha flera Tellstick net på samma konto ska mig veterligen kunna gå, dock ska du inte kunna "kapa" en redan registrerad enhet utan det får vara en ny oregistrerad enhet som ska användas. Tur är nog det, annars hade man bara kunnat läsa av MAC-adressen på en enhet och sedan tar över styrningen av denna.
DavidA

Post by DavidA »

etompau wrote:Att ha flera Tellstick net på samma konto ska mig veterligen kunna gå, dock ska du inte kunna "kapa" en redan registrerad enhet utan det får vara en ny oregistrerad enhet som ska användas. Tur är nog det, annars hade man bara kunnat läsa av MAC-adressen på en enhet och sedan tar över styrningen av denna.

Okej då är det alltså kört att försöka styra polarens tellstick också.
petzno

Post by petzno »

Ingen problemer å ha flere Tellstick på en konto, har det her og det fungerer helt fint.
DavidA

Post by DavidA »

Problemet är nog att den ena tellsticken redan är registrerad på ett annat konto.
Post Reply