Tellstick NET + Nexa LMDT-810 +Proove TSR200

Moderator: Telldus

Post Reply
hwk

Tellstick NET + Nexa LMDT-810 +Proove TSR200

Post by hwk »

Hallå i stugorna!

Idag var jag och handlade in en infälld mottagare (tsr200) samt en Nexa rörelsesensor (LMDT-810), som jag tänkte trixa ihop med min Tellstick NET som ett litet söndagsnöje.
Tanken var att styra utebelysningen över ytterdörren både via rörelsesensorn och on/off i telldus live.

Satte Telldus live och mottagaren i Scan-mode och körde sen en parning med sensorn och får det väl att fungera sådär. Någom som har koll på hur man gör det med optimalt? :roll:

Mvh Håkan :wave:
hwk

Re: Tellstick NET + Nexa LMDT-810 +Proove TSR200

Post by hwk »

Nu skapade jag följande; en varsin Device för mottagaren och rörelsesensorn.
Valde dock samma adress (och parade dessa).

Nu fungerar det som jag vill, nästan.

Jag kan tända och släcka lampan manuellt via Telldus Live. Är lampan släckt så tänds den av rörelsesensorn och är tänd så länge jag ställt in i sensorn. Enda jag inte kan styra över är det fallet när lampan är manuellt tänd och rörelsesensorn aktiveras, när den räknat färdigt sina minuter så släcks lampan. Men det kan jag förmodligen leva med.. :D

Säger som mexikanarn Taco-hej!
etompau

Post by etompau »

Titta lite på de nya händelsestyrningsfunktionerna i Live (Event) du ska kunna få till det du önskar med denna funktion, dvs en från-signal från rörelsedetektorn slår ej från din lampa.
hwk

Post by hwk »

etompau wrote:Titta lite på de nya händelsestyrningsfunktionerna i Live (Event) du ska kunna få till det du önskar med denna funktion, dvs en från-signal från rörelsedetektorn slår ej från din lampa.
aaah, dendär fliken hade jag inte sett förut! Tack som tusan!!
Post Reply