Capidi med TellStick Net

Moderator: Telldus

Post Reply
hoppkenguru

Capidi med TellStick Net

Post by hoppkenguru »

Hei,

Jeg har kjøpt Capidi RAR801 og har en TellStickNet.

Hvordan får jeg satt opp dette?
Jeg finner ikke ut hvordan jeg får satt Capidi til å sende signaler mot min TellStick Net.
Jeg fant heller ikke Capidi i rullgardinen for enheter i valgene på http://live.telldus.com/device/index

Kenguru
etompau

Re: Capidi med TellStick Net

Post by etompau »

Sätt i batteri i enheten, placera sändaren inom räckvidd för Telldus Net, (blå ljusindikering vid sändning). Vänta några minuter, logga in på Telldus Live, och titta under meny "My Sensor". That's it.
sidhan78

Post by sidhan78 »

Kapar denna tråd lite, har samma problem.... Köpte igår en rar801 på NonN men hittar den inte under sensors. Uppgraderade FX i min TellstickNet till FW4, men det blev inte någon skillnad. Kan i vanlig ordning släcka / tända andra enheter samt att Inne / Ute temp syns på displayen på inomhusenheten... så den måste ju skicka info mellan enheterna...

Någon med bra tips??

// Andreas
Kalleman

Post by Kalleman »

Jag har samma problem, dvs enheten dyker inte upp som Sensor. Vad göra?
etompau

Post by etompau »

Kalleman wrote:Jag har samma problem, dvs enheten dyker inte upp som Sensor. Vad göra?
Kan vara ett hårdvarufel. Lägg givaren nära Tellstick:en, blinkar inte Tellstcik:en då inte blått ca 1 gång/minut sä är antingen givaren eller Tellstick:en defekt.
Ser du tempen på inomhusdelen, kan du utgå från att mottagaren i Tellstick är defekt. Kontakta återförsäljaren.
Post Reply