Hej!
jag har köpt PRO nu en månad men kan inte lägga in så att det går ett mail till mig när temperaturen sjunker till en viss nivå.
Är denna funktion inte aktiverad?
När jag trycker på Events och på en knapp Triggers så händer inget.
Tips mottagens tacksamt.
//Jesper
Automatiskt få mail när temperaturen faller
Moderator: Telldus
-
Re: Automatiskt få mail när temperaturen faller
Prova att tömma cache-minnet i din webbläsare.
Antar att du har provat att dra trigger-ikonen "uppåt" och över gränslinjen "Toolbox"?!
Antar att du har provat att dra trigger-ikonen "uppåt" och över gränslinjen "Toolbox"?!
Last edited by etompau on Tue Nov 05, 2013 3:59 pm, edited 1 time in total.
Den funktionen finns gratis i telldus live, under events.
Har själv en funktion som lyder, om kylen blir över 11 grader så skickas ett mail.
Har själv en funktion som lyder, om kylen blir över 11 grader så skickas ett mail.

-
Jag tror att han har missat att dra upp ikonen i progammeringsfältet. Jag gjorde samma misstag första gången 

Tellstick - Tellstick Duo - Tellstick Net - Oregon TNGN132N - Raspberry - Z-Wave (RaZberry) - Fibaro HC2 http://www.temp.swedenroots.se/
Jag har loggat in på live.telldus.com men hittar ingen rubrik "Event" eller info om hur jag kan programmera att få ett mail vid en händelse. Måste jag köpa"pro" varianten för att få tillgång till detta?
Telldus öppnar stegvis upp för nya användare.
http://developer.telldus.com/blog/2013/ ... e-events-2
Har du inte tålamod, kan du abonnera på Pro-tjänsten och direkt få tillgång till händelsestyrning.
http://developer.telldus.com/blog/2013/ ... e-events-2
Har du inte tålamod, kan du abonnera på Pro-tjänsten och direkt få tillgång till händelsestyrning.
-
Hej
Det funka med att dra upp iconen. Perfekt Tack!
Nu nästa "dumma" fråga? köpt en CAPIDI (trådlös termometer)
Har installerat den som det står på kartongen i med batterier och reset på utomhus enheten.
Men hur får jag in den i Telldus live? Den hoppas inte in där. Står att den skall göra det automatiskt?
Åhh vad jag älskar forum.
Det funka med att dra upp iconen. Perfekt Tack!
Nu nästa "dumma" fråga? köpt en CAPIDI (trådlös termometer)
Har installerat den som det står på kartongen i med batterier och reset på utomhus enheten.
Men hur får jag in den i Telldus live? Den hoppas inte in där. Står att den skall göra det automatiskt?
Åhh vad jag älskar forum.

Termometer som støttes av Telldus skal dukke opp i Live! etter noen godkjente mottak (5 stykker???) av signaler. Hvis du ikke har siste firmware, kan det være at du må oppdatere den.jesperlagernas wrote:
Under "My Locations" i Live ser du hvilken versjon du har. For Tellstick net er "TellStick Net v12" siste.