Hej!
Jag har en bärbar med 4G och har köpt en Tellistick samt Nexa kontakter för att kunna styra mitt hem oavsett var jag är. När jag tittar på er hemsida verkar det som om man måste ha något som heter Tellus Live också. Kan ni förklara mer om detta.
Dessutom vill jag kunna övervaka temperaturen, men det vet man på Teknikmagasinet inget om och jag har inte hittat något på hemsidan heller, även om det kanske finns där. Hur gör jag.
MVH
Anders
Hur långa avstånd funkar Tellstick duo på?
Moderator: Telldus
-
-
Re: Hur långa avstånd funkar Tellstick duo på?
Telldus Live ingår i köpet av Tellstick. Kolla nere till höger på startsidan. Registrera dig och din Tellstick och allt är gratis.
En Tellstick klarar inte att hantera en tempgivare. Till det krävs en Tellstick Duo eller Tellstick Net.
Själv använder jag en Origon temp och fuktgivare som funkar perfekt ihop med min Tellstick Net.
En Tellstick klarar inte att hantera en tempgivare. Till det krävs en Tellstick Duo eller Tellstick Net.
Själv använder jag en Origon temp och fuktgivare som funkar perfekt ihop med min Tellstick Net.
Tellstick - Tellstick Duo - Tellstick Net - Oregon TNGN132N - Raspberry - Z-Wave (RaZberry) - Fibaro HC2 http://www.temp.swedenroots.se/
-
Hej!
Tack för infon om termometrar. När det gäller Tellstick har jag varianten Duo och jag har försökt aktivera Telldus live i Telldus center, men inget händer, så frågan är om någon har en Tellstick Duo och också har fått problem med att aktivera live från Tellus center. Jag har sett en lösning med parameter i system settings, men det känns lite för avancerat för mig. Jag ställer en ny fråga om detta så att rubriken blir rätt
Tack för infon om termometrar. När det gäller Tellstick har jag varianten Duo och jag har försökt aktivera Telldus live i Telldus center, men inget händer, så frågan är om någon har en Tellstick Duo och också har fått problem med att aktivera live från Tellus center. Jag har sett en lösning med parameter i system settings, men det känns lite för avancerat för mig. Jag ställer en ny fråga om detta så att rubriken blir rätt