Hej!
Helt grön på detta området men har precis installerat Tellstick NET (v4) och har lite frågor.
Jag har denna temometern https://www.m.nu/rar801-capidi-tradlos- ... p-757.html och den sänder signaler till sin mottagare samt till min Tellstick (den blinkar blått samtidigt som dioden på sändaren blinkar till).
När jag gick in på sensor sidan i Telldus Live för iOS fick jag först upp ett värde på 12.5°C, men efter att ha satt i batteri i min sändare så fick jag ytterligare tre värden. 24.2, 24.3 och 24.4°C
Dessa värden uppdateras inte. De står fortf. på samma grader, 27, 28 och 29 minutes ago samt alla heter (no name).
Hur gör jag så att de uppdateras?
Hur får jag bara ett värde visas?
Hur ger jag den ett namn ist. för (no name)?
Jag har testat att starta om appen samt logga ut och sedan in igen.
Displayen för termomtern uppdateras med nya grader precis som den ska, men inte min Live-tjänst.
Också, borde jag uppdatera från firmware 4 ?
Jag sitter på mac, men det ska väl ändå gå att uppdatera?
tack på förhand!
EDIT 12,5°C verkar uppdatera var 10e minut eller så. De andra värderna har inte uppdateras på snart 1 timma.
Hjälp med temp på Telldus Live! iOS
Moderator: Telldus
Re: Hjälp med temp på Telldus Live! iOS
När du öppnar fliken "My sensors" så har du en edit-knapp nere till vänster, tryck på den så får du möjlighet att namnsätta dina givare.
Du kan även välja (bocka i/ur)vilka givare som ska visas. Observera att när du tar ur och sätter i batteri i en givare så får den ett nytt id-värde vilket gör att den dyker upp som en ny enhet i sensor-listan.
Ej aktiva givare som inte uppdateras, försvinner automatiskt från listan efter några dagar.
Uppgradering av FW med Mac kräver tydligen lite extra handpåläggning: http://www.telldus.se/forum/viewtopic.p ... b6e1461023
Du kan även välja (bocka i/ur)vilka givare som ska visas. Observera att när du tar ur och sätter i batteri i en givare så får den ett nytt id-värde vilket gör att den dyker upp som en ny enhet i sensor-listan.
Ej aktiva givare som inte uppdateras, försvinner automatiskt från listan efter några dagar.
Uppgradering av FW med Mac kräver tydligen lite extra handpåläggning: http://www.telldus.se/forum/viewtopic.p ... b6e1461023
Tack!
Tyvärr har jag ingen knapp alls på sensorfliken i iOS-appen.
Kan på första fliken starta mina mottagare (Nexa), på andra fliken få jag alla dessa värderna som jag beskrev och på tredje logga ut/in på Telldus Live.
Tyvärr har jag ingen knapp alls på sensorfliken i iOS-appen.
Kan på första fliken starta mina mottagare (Nexa), på andra fliken få jag alla dessa värderna som jag beskrev och på tredje logga ut/in på Telldus Live.
Använd en "vanlig" webbläsare för att göra de beskrivna givaranpassningarna.
Tack!
När jag försöker att uppdatera min firmware står den still på Entering bootloader och visar inget under progress. Detta händer på både mac samt på windows (virtuell maskin).
Ska man låta den stå där ett tag eller?
Misstänker att det är firmware 4 som är problemet varför min sensor inte uppdateras. Det är en Oregon sensor och 6an skulle tydligen lösa mycket av problemen där?
När jag försöker att uppdatera min firmware står den still på Entering bootloader och visar inget under progress. Detta händer på både mac samt på windows (virtuell maskin).
Ska man låta den stå där ett tag eller?
Misstänker att det är firmware 4 som är problemet varför min sensor inte uppdateras. Det är en Oregon sensor och 6an skulle tydligen lösa mycket av problemen där?
Temp.värde ska uppdateras även om du använder FW 4. Har själv använt Oregon tillsammans till ver. 4. med gott resultat.
Ett par sekunder efter att Tellstick har mottagit temp.värde och blinkat blått ska värdet uppdateras på bildskärmen.
Uppgraderingen, tja får du ingen ordning på det så är det kanske bäst att höra direkt med telldus-folket: http://www.telldus.se/support/index
Ett par sekunder efter att Tellstick har mottagit temp.värde och blinkat blått ska värdet uppdateras på bildskärmen.
Uppgraderingen, tja får du ingen ordning på det så är det kanske bäst att höra direkt med telldus-folket: http://www.telldus.se/support/index
Jag har kontaktat Telldus support nu.
Den sensorn som visar 12,5°C uppdateras flitigt och är öven den en Oregon. Dock är den inte min så jag har inte så mycket nytta av den.
På sidan jag köpte sensorn rekommenderar dom firmware 6 men då jag hela tiden fastnar på "Entering bootload löser det sig tyvärr inte.
Har testat mac 10.7, 10.8 samt win 7
har testat med beta 6 och beta 12
riktigt frustrerande alltså..
Den sensorn som visar 12,5°C uppdateras flitigt och är öven den en Oregon. Dock är den inte min så jag har inte så mycket nytta av den.
På sidan jag köpte sensorn rekommenderar dom firmware 6 men då jag hela tiden fastnar på "Entering bootload löser det sig tyvärr inte.
Har testat mac 10.7, 10.8 samt win 7
har testat med beta 6 och beta 12
riktigt frustrerande alltså..