Hej!
Köpt ett proove paket från netonnet. http://www.netonnet.se/art/koppla-och-a ... 3466.6575/
Alla strömbrytare fungerar perfekt men jag kan inte få den medföljande sensorn eller någon av mina befintliga att fungera.
Eftersom det var ett paket från proove så borde tempgivaren vara kompatibel med tellsticken?
Ska man göra något för att tellsticken ska känna av givaren? I instruktionen står det bara att man ska vänta 10min så ska det fungera av sig självt? Har inte kunnat hitta att man ska behöva programmera givaren. Har haft det i drift i två dygn nu.
Har provat tre olika kanaler på givaren. Givaren och sticken ligger ca 2m ifrån varandra.
Får inte sensorer att fungera Teldus Net/Live
Moderator: Telldus
Re: Får inte sensorer att fungera Teldus Net/Live
Tellstick Net ska blinka med blått sken när den tar emot signal från termometer eller fjärrkontroll.
Om din Tellstick blinkar när du använder fjärrkontrollen men inte när din termometer sänder så är chansen stor att termometer är defekt.
Ingen programmering eller inställning behöver göras för att termometern ska dyka upp i Live. Möjligtvis kan du behöva logg ut/in för att sensorn ska bli synlig under menyn "My Sensors"
Om din Tellstick blinkar när du använder fjärrkontrollen men inte när din termometer sänder så är chansen stor att termometer är defekt.
Ingen programmering eller inställning behöver göras för att termometern ska dyka upp i Live. Möjligtvis kan du behöva logg ut/in för att sensorn ska bli synlig under menyn "My Sensors"
Ska den automatiskt ta in alla kompatibla termometrar inom sitt räckvidsområde och visa dom under My sensors utan att man som användare behöver göra något?
Ja.mcr wrote:Ska den automatiskt ta in alla kompatibla termometrar inom sitt räckvidsområde och visa dom under My sensors utan att man som användare behöver göra något?
Tellsticken lyser bara blått vid uppstart. Ej när termometern sänder eller när jag trycker på den medföljande fjärren.
Den lyser rött när den sänder till brytarna.
Vet du om du har siste firmware i Tellstick Net?mcr wrote:Tellsticken lyser bara blått vid uppstart. Ej när termometern sänder eller när jag trycker på den medföljande fjärren.
Se under fanen "My Locations" i Telldus Live.
TellStick Net v12 er vel siste versjon.
Sannolikt en defekt mottagare i Tellstick:en. Reklamerar hos Netonnet.
Enligt vad jag kan få fram är fw i tellsticken: TellStick Net v4
Du kan prova att uppgradera programmet, men jag kan inte se att det löser problemet.
http://developer.telldus.com/blog/2013/ ... a_firmware
http://developer.telldus.com/blog/2013/ ... a_firmware
Lagt in V12 utan skillnad. Då återstår att den är "broken out of the box"