Temperaturgivar med sladd?

Moderator: Telldus

Post Reply
mange-o

Temperaturgivar med sladd?

Post by mange-o »

Jag undrar vilka temperaturgivare med sladd som ni har testat och vet fungerar med tellstick duo?

Själv har jag den från clas ohlson (36-1797) till frysen, ackumulatortanken och badtermometer. Men jag tycker de fungerar lite så där (vissa fungerar inte alls) och räckvidden är inte den bästa.
Primarymaster

Re: Temperaturgivar med sladd?

Post by Primarymaster »

mange-o wrote:Jag undrar vilka temperaturgivare med sladd som ni har testat och vet fungerar med tellstick duo?

Själv har jag den från clas ohlson (36-1797) till frysen, ackumulatortanken och badtermometer. Men jag tycker de fungerar lite så där (vissa fungerar inte alls) och räckvidden är inte den bästa.
Får du den att skicka temp från sladden?
Hugo

Post by Hugo »

Jag har också Clas Ohlsons tempgivare 36-1797, ESIC Wireless Weather Transmitter. Om jag har sladden inkopplad får jag bara temp från givaren på sladden i Telldus Live, och om jag inte har sladden inkopplad bara temp från själva givaren i dosan.

Hur ska jag få både temp från dosan och sladden i Telldus Live?
tronde

Post by tronde »

Hugo wrote:Jag har också Clas Ohlsons tempgivare 36-1797, ESIC Wireless Weather Transmitter. Om jag har sladden inkopplad får jag bara temp från givaren på sladden i Telldus Live, och om jag inte har sladden inkopplad bara temp från själva givaren i dosan.

Hur ska jag få både temp från dosan och sladden i Telldus Live?
Du får ikke begge. Når du bruker ekstern giver, koples den interne bort.
Post Reply