Jag undrar vilka temperaturgivare med sladd som ni har testat och vet fungerar med tellstick duo?
Själv har jag den från clas ohlson (36-1797) till frysen, ackumulatortanken och badtermometer. Men jag tycker de fungerar lite så där (vissa fungerar inte alls) och räckvidden är inte den bästa.
Temperaturgivar med sladd?
Moderator: Telldus
-
Re: Temperaturgivar med sladd?
Får du den att skicka temp från sladden?mange-o wrote:Jag undrar vilka temperaturgivare med sladd som ni har testat och vet fungerar med tellstick duo?
Själv har jag den från clas ohlson (36-1797) till frysen, ackumulatortanken och badtermometer. Men jag tycker de fungerar lite så där (vissa fungerar inte alls) och räckvidden är inte den bästa.
Jag har också Clas Ohlsons tempgivare 36-1797, ESIC Wireless Weather Transmitter. Om jag har sladden inkopplad får jag bara temp från givaren på sladden i Telldus Live, och om jag inte har sladden inkopplad bara temp från själva givaren i dosan.
Hur ska jag få både temp från dosan och sladden i Telldus Live?
Du får ikke begge. Når du bruker ekstern giver, koples den interne bort.Hugo wrote:Jag har också Clas Ohlsons tempgivare 36-1797, ESIC Wireless Weather Transmitter. Om jag har sladden inkopplad får jag bara temp från givaren på sladden i Telldus Live, och om jag inte har sladden inkopplad bara temp från själva givaren i dosan.