Försöker para ihop wmr-250 med Telldus Live. Inlärningslampan tänds på WMR-250 men Telldus verkar inte hitta den. Det står bara frågetecken. Har angett Nexa self learning dimmer men provat andra alternativ också.
Har kollat plug-in kontakt som fungerar, så det borde finnas täckning.
Finns det ideer vad jag kan kolla mer?
Går ej att para ihop Telldus med WMR-250
Moderator: Telldus
Re: Går ej att para ihop Telldus med WMR-250
Inlärningslampan ska blinka, inte lysa fast under inlärningsmomentet.
Något frågetecken får jag inte fram i Live när jag testar, så det får du kolla upp.
Det förkommer ingen signalering från dimmer till Telldus utan Telldus skickar bara ett "on-kommando" under upplärningssekvensen.
Prova med att ta bort och lägg till enheten i Live.
Något frågetecken får jag inte fram i Live när jag testar, så det får du kolla upp.
Det förkommer ingen signalering från dimmer till Telldus utan Telldus skickar bara ett "on-kommando" under upplärningssekvensen.
Prova med att ta bort och lägg till enheten i Live.
Re: Går ej att para ihop Telldus med WMR-250
Tack,
Såg att det tydligen finns två typer av blinkningar. En snabb som kommer upp om man håller in knappen 5 - 10 sek.
Det var den jag fick upp. När jag fick upp den långsamnare blinkningen så kom det igång. Tack.
Såg att det tydligen finns två typer av blinkningar. En snabb som kommer upp om man håller in knappen 5 - 10 sek.
Det var den jag fick upp. När jag fick upp den långsamnare blinkningen så kom det igång. Tack.