Hej,
Jag försöker att koppla ihop nexa wmr-250 (self learning dimmer) med telldus live, men får felmeddelandet "it seems as if the wrong device type may be selected". Detta trots att jag väljer my devices > nexa self learning dimmer i listan, clickar "Scan remote" och därefter trycker in "self learning"-knappen på nexa wmr-250. Efter några sekunder blinkar tellstick net blått och felmeddelandet "it seems as if the wrong device type may be selected" dyker upp. Jag har försök att nollställa nexa WMR-250 några gånger men det blir ingen skillnad. Jag har också provat de andra nexa-prylarna i rullgardinsmenyn på kul men får samma felmeddelande. Har testat både i chrome och ie. OS = win7 men det borde inte spela någon roll.
Nexan skall vara rätkopplad. Lampan lyser och det går att tända och släcka den aktuella lampan manuellt.
Har någon stött på ngt liknande och kan vägleda mig vidare?
Tacksam för svar!
/S
Telldus live och Nexa WMR-250
Moderator: Telldus
Re: Telldus live och Nexa WMR-250
1. Tryck på inlärningsknappen på din WMR-250-enhet.
2. Tryck på "Learn-knappen" i Live, Tellstick:en ska då blinka rött och din mottagare kvittera upplärningen genom att blinka med ansluten lampa två gånger.
"Scan remote" används när du vill samköra Telldus Live med en vanlig fjärrkontroll. Telldus Live läser då in huskoden för fjärrkontrollen som sedan används när du lär upp din mottagare.
2. Tryck på "Learn-knappen" i Live, Tellstick:en ska då blinka rött och din mottagare kvittera upplärningen genom att blinka med ansluten lampa två gånger.
"Scan remote" används när du vill samköra Telldus Live med en vanlig fjärrkontroll. Telldus Live läser då in huskoden för fjärrkontrollen som sedan används när du lär upp din mottagare.
Re: Telldus live och Nexa WMR-250
Tack! Uppskattar detta!
/S
/S