Telldus duon och sensorer?

Moderator: Telldus

Post Reply
Karlvonoxelstjerna

Telldus duon och sensorer?

Post by Karlvonoxelstjerna »

Är bara nyfiken på om det kommer gå att ta in sensorer som syns på live kontot med duon, nu när uppdateringen kommer?
Tycker det är en ytterst väsentlig funktion att få med till uppdateringen.
Hittade ingen ticket om det men kanske dålig på att leta :).
Karlvonoxelstjerna

Re: Telldus duon och sensorer?

Telldus inget svar?
laledan

Post by laledan »

Hade gärna sett ett svar på detta med.
stefan.persson

Post by stefan.persson »

Det är denna ticket du söker: http://developer.telldus.com/ticket/186

Den är i dagsläget inte planerad till nästa version, utan nästa därpå. Främst handlar det om att se till att systemen orkar med, det är väldigt stora mängder data som ska tas omhand. Kanske får det begränsas så att sensorvärden från TelldusCenter inte rapporteras vidare varje minut (vilket de flesta sensorer annars gör), eller att man manuellt anger vilka sensorer man vill ska synas i Telldus Live! så att inte alla automatiskt läggs till.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
mange1

Post by mange1 »

Borde inte vara någon jättemängd data. Självklart ska inte alla sensorer rapportera till live som duon ser, utan de man väljer att ha som synliga. Dessutom borde man kuna lägga uppdateringsfrekvensen på en gång var 15 min eller dylikt, dvs telldus center skickar vidare datan till live efter en intervall och inte så fort den tar emot data. Vidare så förstår jag inte hur ni tänker kunna fortsätta ha live tjänsten gratis för alla kunder och ändå kunna hålla hög tillgänglighet på tjänsten. Jag personligen hade kunnat tänka mig betala en mindre summa pengar varje år för tjänsten, men vet inte om andra håller med ;)
Karlvonoxelstjerna

stefan.persson wrote:Det är denna ticket du söker: http://developer.telldus.com/ticket/186

Den är i dagsläget inte planerad till nästa version, utan nästa därpå. Främst handlar det om att se till att systemen orkar med, det är väldigt stora mängder data som ska tas omhand. Kanske får det begränsas så att sensorvärden från TelldusCenter inte rapporteras vidare varje minut (vilket de flesta sensorer annars gör), eller att man manuellt anger vilka sensorer man vill ska synas i Telldus Live! så att inte alla automatiskt läggs till.
Skulle ni inte kunna implementera det med denna version men göra så att värdena från telldus center som du säger skickas var 10min t.ex.
Har följt roadmappen flitigt och märkt att ni lagt till andra saker allt eftersom.

Med tanke på hur långtid det är mellan uppdateringarna så borde detta vara en funktion ni skulle kunna klämma in om man begränsar det som du säger.
Ta 30min om det så behövs :? Bara man slipper vänta ytterligare 1år på en funktion som man trodde skulle dyka upp rätt så omgående .

Håller jag med mange1 att varför inte göra så alla som vill ha sensor värden får premunera på det för en rimlig penning?
Då har ni ju möjligheten att lägga det på mer serverkapacitet.
Sen lägga upp det så man kanske väljer storlek på abbonemanget skicka 1st= gratis 5st=? 10st=? osv...
Post Reply