Samma för mig. Nu funkar det!elias wrote:Sådär nu fungerade det! ändrade om 0 till 1 i registret. Var det meningen att klienten skulle fixa till det själv?
tack för all hjälp!

Moderator: Telldus
Det där känns som en bugg. Det ska vara möjligt att exempelvis tända vid en fast tid och släcka vid soluppgång.Mats O wrote:Har en lampa som skall tändas automatiskt kl 21.00 och sedan släcks den manuellt när vi går till sängs....(Via fjärr)
Då tänds ej lampan nästa dag kl 21.00 (får ingen Off signal) från programmet så den skickar aldrig en ny On signal nästa dag.
Så jag la till att den skall släckas när solen går upp, men detta får jag ej till att fungera, den släcks aldrig och i klienten så är den grön dygnet runt, trots det finns en sol vid 04.30 tiden i tidskalan.[...]
Jo det kan jag säkert göra, fördelen var att den skulle vara släckt under dagen när jag är bortrest. Får vänta med att resa bort tills buggen e fixad....MartinV wrote:Det där känns som en bugg. Det ska vara möjligt att exempelvis tända vid en fast tid och släcka vid soluppgång.Mats O wrote:Har en lampa som skall tändas automatiskt kl 21.00 och sedan släcks den manuellt när vi går till sängs....(Via fjärr)
Då tänds ej lampan nästa dag kl 21.00 (får ingen Off signal) från programmet så den skickar aldrig en ny On signal nästa dag.
Så jag la till att den skall släckas när solen går upp, men detta får jag ej till att fungera, den släcks aldrig och i klienten så är den grön dygnet runt, trots det finns en sol vid 04.30 tiden i tidskalan.[...]
För att komma förbi ditt problem borde du iaf kunna kryssa bort "Take sunrise/sunset into consideration" och lägga till två event - ett som slår på vid 21:00 och ett som släcker vid typ 04:00.
Ditt "Off"-event vid 04:00 borde få lampan att vara släckt under dagen. Då tänds lampan vid 21 och du släcker den när du vill mellan 21 och 04. Har du inte släckt den med fjärren så släcks den ändå 04:00.Mats O wrote:Jo det kan jag säkert göra, fördelen var att den skulle vara släckt under dagen när jag är bortrest. Får vänta med att resa bort tills buggen e fixad....MartinV wrote:För att komma förbi ditt problem borde du iaf kunna kryssa bort "Take sunrise/sunset into consideration" och lägga till två event - ett som slår på vid 21:00 och ett som släcker vid typ 04:00.
I 0.4.0 är detta fixat.Mats O wrote:Hej
Har en lampa som skall tändas automatiskt kl 21.00 och sedan släcks den manuellt när vi går till sängs....(Via fjärr)
Så jag la till att den skall släckas när solen går upp, men detta får jag ej till att fungera, den släcks aldrig och i klienten så är den grön dygnet runt, trots det finns en sol vid 04.30 tiden i tidskalan.
[...]