*UPPDATERING*
Jag tänkte att jag skriver en uppdatering i första inlägget så att alla som kommer in i tråden ser detta.
Jag har alltså nu satt upp en väldigt enkel och basic sajt där man kan regga sig och koppla sin tellstick. Sedan hämtas temperaturer varje kvart och visas i en graf.
Man kan ändra tidsintervall och släcka och tända de olika sensorerna. Man kan även exportera grafen till olika format.
Men som ni kommer att märka har jag inte lagt någon tid på design, men det kanske kommer om jag orkar framöver...
Adressen är: http://www.googleandroid.se/tellstick/index.php
Återkom gärna när ni testat och rapporterar eventuella buggar och önskemål här i tråden.
Ni kan även nå mig på henkepenka[a]gmail.com
*SLUT UPPDATERING*
Jag jobbar på en lösning för temperaturloggning i Telldus Live. Vad är ni intresserade av för olika funktioner och grafer?
Just ni lagras temperaturen från de sensorer man har synliga i live och endast temperaturen loggas. Jag har inte någon sensor med luftfuktighet, men när jag skaffat det tänkte jag även lägga till funktionalitet för den datan. Idag har jag 4 olika grafer:
Per timme (På grund av nattens avbrott på telldus live-servrar så saknas temperaturerna mellan midnatt och några timmar framåt)

Genomsnitt dag

Genomsnitt månad

Temperaturvariation per dag

Jag har också tänkt att man ska kunna se högsta och lägsta tempen någonsin samt för varje månad och vilken dag och tid dessa inträffade.
Som sagt, vilka mer funktioner önskas?
Mvh
Henrik