Hej
Jag har en lampa (av 10) som krånglar, lite märkligt:
- När jag tänder/släcker via Telldus Live, så funkar det kanon
- När jag tänder/släcker via RemoteStick (android) funkar det ibland
- När jag tänder/släcker via TellEvent (ipad) funkar det ibland
Någon som kan lösa detta?
/K
Konstigt problem
Moderator: Telldus
Re: Konstigt problem
Har samma problem med en lampa och det är tändningen som inte alltid funkar när jag kör det via Remotestick.kenthie wrote:Hej
Jag har en lampa (av 10) som krånglar, lite märkligt:
- När jag tänder/släcker via Telldus Live, så funkar det kanon
- När jag tänder/släcker via RemoteStick (android) funkar det ibland
- När jag tänder/släcker via TellEvent (ipad) funkar det ibland
Någon som kan lösa detta?
/K
Jag gissar att det har att göra med att det är lite svag signal just där mottagaren sitter och när man kör via Live och har upprepning på sändningen så går det bra.
När det går via Remotestick antar jag att man egentligen simulerar en manuell "tryckning" i live och då skickas det bara en gång (Telldus är det så?) och då missar det ibland.
Min önskan är att man även vid "manuell tryckning" i Live skulle kunna ställa in antal repetitioner från 1 till 10 och att det är per enhet (Telldus kan det vara möjligt att få till?).
Signalerar din Telldus net att den skickar signal till din mottagare när du använder remotestick eller TellEvent? Har du aktiverat 'visa svarsmeddelande' i Remotestick?
Har just testat det du frågar efter och Telldus Net blinkar varje gång och svarsmeddelandet i Remotestick fungerar varje gång även om inte mottagaren reagerar.ptrj wrote:Signalerar din Telldus net att den skickar signal till din mottagare när du använder remotestick eller TellEvent? Har du aktiverat 'visa svarsmeddelande' i Remotestick?
Det är som jag antog helt enkelt missar beroende på för taskig signal där mottagaren sitter så om man hade haft repetitions möjlighet även på den manuella delen hade det funkat bra.