Kanske gamla nyheter. Läste tidigare i forumet huruvida Classes Fjärrbrytare var kompatibla. Köpte en Nexa-brytare till min nyinskaffade Tellstick Net (vilket fungerade alldeles utmärkt). Kom sedan på att jag bland mitt samlade elskrot hade 3 st Cotech-brytare liggande vilka införskaffats på Classe för många år sedan. De är märkta EMW100R. Nåväl, snokade runt lite och hittade att de skulle fungera med GAO-inställningar. Provkörde och till min förvåning funkade 2 av 3 utmärkt. Den 3:e ville inte utföra Släck-kommando. Kan vara något för er som har någon liggande. Har även för mig att de officiellt skulle vara kompatibla med Duo, men till Net:en hittade jag inga färdiga inställningar. / Mvh Mats
Ps. Kommer iofs fortsätta satsa på Nexa och liknande, men för den som sagt har några liggande är det bara att testa.
Classe 36-1859 eller EMW100R
Moderator: Telldus
Classe 36-1859 eller EMW100R
Teknik-nörd som aldrig slutar leka. Det enda som skiljer män från pojkar är priset på leksakerna...
-
Sv: Classe 36-1859 eller EMW100R
EMW200RA / EverFlourish från Classe rullar oxå under GAO!
Jag kör tellstick net.
Jag kör tellstick net.
Re: Classe 36-1859 eller EMW100R
Jag har med 3 st sådana men lyckas inte få de att funka på Net.
Har en vanlig tellstick med men det borde väl ge samma resultat.
Är det inte alla EMW100R som fungerar då? Tyvärr kan jag inte testa med fjärren då den har sitt dryga specialbatteri som alltid tar slut.
Kör den som GAO Self learning och trycker tills den börjar blinka och sedan ON för att den ska koda om sig. Men ingen respons alls på någon av de 3.
Har en vanlig tellstick med men det borde väl ge samma resultat.
Är det inte alla EMW100R som fungerar då? Tyvärr kan jag inte testa med fjärren då den har sitt dryga specialbatteri som alltid tar slut.
Kör den som GAO Self learning och trycker tills den börjar blinka och sedan ON för att den ska koda om sig. Men ingen respons alls på någon av de 3.
-
- Site Admin
Använd "learn" knappen istället för ON.JoGi wrote:Kör den som GAO Self learning och trycker tills den börjar blinka och sedan ON för att den ska koda om sig.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
Har testat även det men ingen av de verkar snappa upp signalerna. Så verkar som protokollet inte är helt knäckt ändå.micke.prag wrote:Använd "learn" knappen istället för ON.JoGi wrote:Kör den som GAO Self learning och trycker tills den börjar blinka och sedan ON för att den ska koda om sig.
Detta är
Lot No: 17891
Typ: EMW100R
Art nr: 36-1183 (Stämmer inte med rubriken, är det en annan modell?)
230v 50Hz 16A
Freq: 433.92Mhz
Den ser ut som den GAO Self Lerning-bilden som visas som bild.
Re: Sv: Classe 36-1859 eller EMW100R
Hej.coachkalle wrote:EMW200RA / EverFlourish från Classe rullar oxå under GAO!
Jag kör tellstick net.
jag har ett par EMW200R som jag försöker få fart på med GAO.
kör tellstick duo.
Hur gör du för att köra dina EMW200RA?
skulle vara kul o få fart på dessa, om det går.
EDIT:
Hittade själv, var ju bara att köra med risingsun protocolet

hej hopp.