Tellstick Net - Kan ej Aktivera?

Moderator: Telldus

Post Reply
pwrdesign

Tellstick Net - Kan ej Aktivera?

Post by pwrdesign »

Hej!

Jag har en Tellstick Net!
Kör med Nexas Self Learning stick-kontakter.
Installerade den utan problem när jag köpte den, för ca 3 veckor sedan började några av stickkontakterna fungera halvbra, ibland gick det att tända, ibland inte, sedan 2 veckor tillbaka så fungerar ingenting. Jag har haft Tellstick Net i vårt källarförråd, där även patchpanel och fiber kommer in, men började misstänka att det var för dålig mottagning (3 våningars hus).

Nu har jag flyttat upp den till köket för att se om det blev bättre, har plockat bort alla mina Devices, och skulle testa lägga till nya, jag lyckas dock ej få någon kontakt med nexaenheterna. PRovade då att plocka bort min "location", och skulle sedan lägga till den på nytt. Nu fungerar det dock inte att aktivera...

Kommer till följande sida när jag fyller i aktiveringskoden och ska försöka aktivera den:

Could not activatePlease check information below.

It was not possible to activate the TellStick Net using the entered code.

Please check:

1.That your TellStick Net is connected to a router with Internet connection.
2.That you've entered the correct activation code.
3.That the device is not already activated and listed under My Locations.

If you checked all the information above and still can not activate, please contact our Customer Support.

Något tips på vad jag ska göra?

Tellstick Net är ansluten till nätverkstuttag i väggen, och jag har patchat rätt i källaren, har även provat med annan nätverkskabel för att utesluta kabelbrott...Den blinkar lila långsamt, och lyser om nätverksporten, så den verkar ha nät.
pwrdesign

Re: Tellstick Net - Kan ej Aktivera?

Post by pwrdesign »

Ta bort detta inlägg!
Problem löst, och lösningen var så pass pinsam att det ej är värt att nämna :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :mrgreen:
Post Reply