Flera tellsticks?
Moderator: Telldus
Flera tellsticks?
Går det att använda två eller fler Tellsticks (i det här fallet DUOs) för att öka räckvidden?
Re: Flera tellsticks?
Ingen?
Frågan gäller väl mest om telldus-core klarar av det, tekniskt sett borde det ju inte vara ett problem.
Jag antar att det går att snacka direkt med tellsticken och då implentera allt i mitt program, men det
känns onödigt jobbigt när det redan finns ett bra API.
Frågan gäller väl mest om telldus-core klarar av det, tekniskt sett borde det ju inte vara ett problem.
Jag antar att det går att snacka direkt med tellsticken och då implentera allt i mitt program, men det
känns onödigt jobbigt när det redan finns ett bra API.
-
- Site Admin
För mottagning kan du ha flera TellStick Duo. Det spelar ingen roll vilken som tar emot datan.
För sändning skickas det ut genom "första bästa". Du kan för närvarande inte säga att enhet X ska skickas med TellStick Duo Y.
För sändning skickas det ut genom "första bästa". Du kan för närvarande inte säga att enhet X ska skickas med TellStick Duo Y.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
Okej, tack!
Är det nått ni planerar i framtiden?
Det blir speciellt intressant när ni får #114 då det bara är att haka på en NET nånstans i nätet för att utöka täckningen.
Skulle vara en killer feature.
Är det nått ni planerar i framtiden?
Det blir speciellt intressant när ni får #114 då det bara är att haka på en NET nånstans i nätet för att utöka täckningen.
Skulle vara en killer feature.
-
- Site Admin
Ja, det är planerat. Det krävs dock att #108 samt #114 blir klara först.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
Det låter ju bra 
Intressant utveckling framöver alltså

Intressant utveckling framöver alltså

Jag lånar tråden.
Jag har ett myABELL larm som ropar telldus live som i sin tur ropar en mediapc med telldus och eventghost installerat .
Ibland strular det med mediapc och tellduslive hänger naturligtvis med i kedjan av problem och jag vill öka säkerheten.
Kan jag köpa en telldus net och stoppa in i en router och skapa två livekonton där ett ropar mediapc tellduscenter och
ett annat som kopplas mot tellstick net för att styras via myABELL. Det borde fungera och enda problemet blir att
myABELL inte vet senaste läget på brytara.
Jag har ett myABELL larm som ropar telldus live som i sin tur ropar en mediapc med telldus och eventghost installerat .
Ibland strular det med mediapc och tellduslive hänger naturligtvis med i kedjan av problem och jag vill öka säkerheten.
Kan jag köpa en telldus net och stoppa in i en router och skapa två livekonton där ett ropar mediapc tellduscenter och
ett annat som kopplas mot tellstick net för att styras via myABELL. Det borde fungera och enda problemet blir att
myABELL inte vet senaste läget på brytara.