Vilka är förutsättningarna för att schemaläggaren ska vara tillgänglig i menyn om man loggar in på http://live.telldus.com?
Finns det något sätt för mig som utvecklare att reda på om en användare har stöd för schemaläggaren?
Schemaläggaren genom Live!
Moderator: Telldus
-
- Site Admin
Re: Schemaläggaren genom Live!
Det krävs en TellStick Net. Du kan kolla om klienten är "editable". Än så länge är det endast TellStick Net som går att redigera genom APIt
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
En användare av RemoteStick antydde litegrann i förbifarten att det gick att schemalägga genom Windows schemaläggare, och jag förstod det då som att det var möjligt att schemalägga med Tellstick "Classic" och Tellstick Duo med Live! genom Telldus Center och att dessa då hamnade i windows schemaläggare. Det stämmer alltså inte?
-
- Site Admin
Tyvärr stämmer det inte. Det är anledningen att endast "editable" enheter kan schemaläggas. Vi saknar kopplingen att kunna ändra schemaläggningarna genom TelldusCenter.
Vi har planer på en sådan koppling. Dock behövs vår nya schemaläggare blir klar som kommer finnas till alla plattformar.
Vi har planer på en sådan koppling. Dock behövs vår nya schemaläggare blir klar som kommer finnas till alla plattformar.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
Kanon, då vet jag hur det ligger till!micke.prag wrote:Tyvärr stämmer det inte. Det är anledningen att endast "editable" enheter kan schemaläggas. Vi saknar kopplingen att kunna ändra schemaläggningarna genom TelldusCenter.