Buggar i Telldus Net / Live?

Moderator: Telldus

Post Reply
StefanH

Buggar i Telldus Net / Live?

Post by StefanH »

Hej
Jag är en lycklig ägare till en Tellstick Net och det funkar väldigt bra för att var första batchen! Här kommer några saker som jag upptäckt.

1. Det verkar som att Tellstick Net slutar att fråga efter IP efter en stund, vilket gör att den inte kommer igång efter strömavbrott. Telias "smart" router tar väldigt lång tid på sig innan den är igång och ger IP nummer (matar ström via routern USB, vilket är smidigt).

2. Jag kan inte dimma mina lampor när jag loggar in med min Android telefon mot live.telldus.com. Det händer inget när jag drar i reglagen. Dock funkar det om jag går över till "Full desktop version". Dock kan jag inte ändra i schema från telefonen, eftersom rutan som kommer upp hamnar utanför skärmen!

3. Hur får jag Tellstick Net att lyssna på mina fjärrkontroller? Jag använder Nexa självlärande systemet. Jag vet ju inte vilken huskod sändarna har!

4. Har ni någon tidsplan för när det skall gå att använda sensordata för att styra strömbrytare?

Vänliga hälsningar,
Stefan Apelqvist
stefan.persson

Re: Buggar i Telldus Net / Live?

Post by stefan.persson »

1. Det kan vara en idé att uppgradera firmwaren i din TellStick Net till den beta som släpptes igår. Den är dels envisare när det gäller att försöka återansluta, dels lyser den på olika vis om den får problem. Läs mer här: http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=1800

2. Det verkar så ja. Jag har lagt in en ticket för det nu, http://developer.telldus.com/ticket/170

3. Detta ska komma inom kort, http://developer.telldus.com/ticket/118

4. Vi har ingen tidsplan för detta ännu, men vi ser det som en väldigt viktig funktion.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
runeleithe

Strömavbrott

Post by runeleithe »

har tellstick net i två stugor som sätter igång värme.
har just haft strömavbrott. Den ena stugan fungerar åter igen. Den andra ger ingen indikation på att värmen slår till. Dvs lampan på/av indikerar inget.
Vad kan problemet vara?
etompau

Re: Strömavbrott

Post by etompau »

runeleithe wrote:har tellstick net i två stugor som sätter igång värme.
har just haft strömavbrott. Den ena stugan fungerar åter igen. Den andra ger ingen indikation på att värmen slår till. Dvs lampan på/av indikerar inget.
Vad kan problemet vara?
Är din internetförbindelse uppe? Om du inte är fysiskt på plats, kanske du kan testa med en omstart av router/modem. om du kan nå dom på distans.
runeleithe

Re: Strömavbrott

Post by runeleithe »

etompau wrote:
runeleithe wrote:har tellstick net i två stugor som sätter igång värme.
Vad kan problemet vara?
Är din internetförbindelse uppe? Om du inte är fysiskt på plats, kanske du kan testa med en omstart av router/modem. om du kan nå dom på distans.
Jag får temperaturen men kan inte stänga av värmen. Verkar ha låst sig eller så har själva lampan i telldus låst sig.

Är två timmmar därifrån så lite svårt att kolla nu.
Post Reply