Grupp-schedulering TellStick Live

Moderator: Telldus

Post Reply
Hjille

Grupp-schedulering TellStick Live

Post by Hjille »

Jag skulle vilja skapa ett schema som jag sen kan lägga till enheter till. nu har jag 6 enheter som skall tändas enligt samma schema men som jag (om jag inte missat ngt) måste skapa 6 skilda schema till.
* Slumpvis tändning/släckning inom ett valbart intervall för alla enheter.
* Kopiera Schema mellan enheter / Grupper (mallar)

Sen hade det ju varit suveränt om Tellstick Net kunde spara schema lokalt om internetlinan går ner. Finns det minne i den? Kanske finns i Tellstick Net 2? :)

/E
micke.prag
Site Admin

Re: Grupp-schedulering TellStick Live

Post by micke.prag »

Är det självlärande enheter du har så lär upp alla sex på samma kod så styr du alla på en gång.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
krambriw

Post by krambriw »

Är det självlärande enheter du har så lär upp alla sex på samma kod så styr du alla på en gång.
Enda nackdelen är förstås att man tappar i flexibilitet om man nu skulle vilja ändra en eller några av enheternas scheman senare.

Det finns en anledning till att SwitchKing, NexaHome, EventGhost mfl existerar...

mvh
Hjille

Post by Hjille »

Det finns en anledning till att SwitchKing, NexaHome, EventGhost mfl existerar...
Kräver inte dessa att man har en dator som är igång?

Det var därför jag köpte en Tellstick Net.

mvh
/Eric
krambriw

Post by krambriw »

Kräver inte dessa att man har en dator som är igång?
Jo självklart, sorry om det blev förvillande. Ville egentligen bara belysa det faktum att Live! har en bra bit kvar innan man kommit ikapp existerande off-line lösningar vilka kräver att du har egen dator igång (även om vissa faktiskt är smarta och använder Windows schemaläggare och kan gå i stand-by /wake-up automatiskt vid behov)

mvh
Post Reply