tjabas wrote:jag har nu kommit fram till problemet.
det är så att jag har en WRR-1 i köket, denna har varje morgon slagit till och står och lyser för fullt när man kommer hem efter jobbet, jag har gått igenom alla andra mottagare, och har stött på några som på något sätt ligger på samma frekvens som WRR:en, jag har bytat ut dessa pluggar som stört eller legat på samma frekvens, men det är ändå en som ligger kvar och stör, den som förmodligen stör är en kjell.com plugg, deras egen billiga, jag förmodar att det är off komandot som ibland tänder WRR brytaren, jag har ändrat kod i pluggen flertal gånger, även parat om WRR pucken, men det hjälper inte, jag har även bytat ut kjell pluggen mot ett annat märke, men det hjälper inte.
hur i hela världen kan den ändå tända WRR pucken?
kan signalerna krypa i elkablarna i väggen på något sätt? eller vad kan det vara, jag fattar ingenting.
Jag ser det som uteslutet att en annan mottagare på något sätt kan sända ut signaler som är modulerade på rätt sätt och som passar in på korrekt huskod. Möjligtvis kan en mottagare "brusa" så att radiosignalen blir störd och kommandot då inte går fram.
Skulle elektroniken vara (fel)konstruerad på detta sätt, så hade tillverkarna haft ett rejält problem med grejorna och klagande kunder.
- Hur är det med anslutningen av eventuell extern knapp? Testa med att koppla bort den?
- Testa med att ta ut mottagaren och knacka på kåpan med en isolerad skruvmejsel och se om reälet drar eller ger kontakt (glapp?)