Jag har ju lyckats använda kameran Raspberry Pi att regelbundet ta en stillbild och lägga i mywebserver-mappen och visa på min personliga webb-sida i Nexahome (3.9.0). Nu försöker jag skriva ut tidpunkten för när fotot togs och försökte med den här koden.
Jag får inte ut någon tid efter texten "Foto taget: " eller efter "Lokal tid: ". Jag antar att det beror på att jag gör nånting fel eller begränsningar i webb-serverns funktioner.
Någon som har en idé hur jag ska göra för att skriva tids-stämpeln från filen med fotot.
hakarv wrote:Jag har ju lyckats använda kameran Raspberry Pi att regelbundet ta en stillbild och lägga i mywebserver-mappen och visa på min personliga webb-sida i Nexahome (3.9.0). Nu försöker jag skriva ut tidpunkten för när fotot togs och försökte med den här koden.
Jag får inte ut någon tid efter texten "Foto taget: " eller efter "Lokal tid: ". Jag antar att det beror på att jag gör nånting fel eller begränsningar i webb-serverns funktioner.
Någon som har en idé hur jag ska göra för att skriva tids-stämpeln från filen med fotot.
OK, eftersom jag inte hittat någonting om webserverns funktionalitet så chansade jag beträffande SSI. Koden du beskrev ger ju bara den lokala tiden, det som var mer intressant för mig är att kunna skriva ut tids-stämpeln på bildfilen. Kunde inte utläsa det i din kod.
hakarv wrote:OK, eftersom jag inte hittat någonting om webserverns funktionalitet så chansade jag beträffande SSI. Koden du beskrev ger ju bara den lokala tiden, det som var mer intressant för mig är att kunna skriva ut tids-stämpeln på bildfilen. Kunde inte utläsa det i din kod.
Missade visst några rader, har inte provkört själv...