Jag har 4 stycken 'kopplare' Nexa och Proove. Dessa fungerar utmärkt, efter att jag lagt till dom i konffilen och lärt upp mottagarna. Efter ett långt tag dök dom även upp i TelldusCenter. Jag kör raspberry pi med raspian weezy.
Nu har jag köpt 2 temperatursensorer på Teknikmagasinet. Den som kostar 99:- Det påstås i deras katalog att den fungerar med Tellstick Net. Nu har jag ju Duo förstås. Gör detta nån skillnad, eller kommer dom att dyka upp av sig själva efter ett tag?
Jag är full av förtröstan, eftersom det tog rejäl tid innan jag fick nån som helst info om switcharna i TelldusCenter.
Kommer dom att dyka upp, eller ....?
Gunnar
Jag lägger till lite info. Jag insåf plötsligt att jag startar telldusd som användaren pi, och filen /etc/tellstick.conf hade bara root:root som ägare och grupp, plus att det bara var root som fick skriva till filen. Ändrade därför rättugheterna för filen till:
pi@raspberrypi ~ $ ls -l /etc/tellstick.conf
-rw-rw-r-- 1 root plugdev 739 Jan 13 16:03 /etc/tellstick.conf
Ändrade alltså gruppen till plugdev, som pi är med i. Kommer detta räcka för att Duo'n ska hitta mina temperaturgivare, eller måste jag starta om telldusd?
Gunnar, igen
Att lägga till temperaturgivare.
Moderator: Telldus