Mobil fjärkontroll

Moderator: Telldus

Post Reply
sidpiraya

Mobil fjärkontroll

Post by sidpiraya »

Hej,

Jag och ett par kompisar jobbar på att att ta fram en smart fjärrkontroll som ska fungera för både en själv och gäster när de är hemma hos en.
Lika väll som det ska fungera när man kommer hem hos tex dig.

Det unika är att vi inte tänker oss en kontroll för att styra på distans utan för där du är, för alla hemma i hemmet lika enkelt som man kan använda strömbrytaren på väggen.

Vi har alla tellstick hemma och ser en implementation på tellsticken som en rolig första implementation på vårt system.

Min fråga här och nu är om ni skulle tycka en kontroll som denna vara intressant?

Vi har ett demo online som ni gärna får testa.
http://www.everymote.com

Vi tänker oss en första implementation på tellsticken skulle fungera ungefär så här:
- tellstick ägaren har redan sin konfiguration i telldus center, precis som nu.
- Det ända man gör är att installera vår program som registrerar de devicer som är konfigurerade likadant som det är på online demot.

Det är allt man skulle behöva göra för att köra everymote på sitt system.

Därefter så ger man sina gäster access på sitt nätverk hemma bara och så fungerar allt. inte ens ett konto skulle behövas.

Detta är en alpha/prof of concept bara just nu men om intresse finns så skulle vi gärna fixa till så vi kunde starta upp ett beta test.

Feedback, frågor vad som helst kontakta oss genom vår hemsida, eller svara direkt här så klart.

Mvh
/Michael Nilsson
http://www.everymote.com
kastebo

Re: Mobil fjärkontroll

Post by kastebo »

Verkar spännande och är absolut intresserad av att testa :) Tror mycket hänger på att man få till ett bra gränssnitt som är snyggt och lättanvänt och fungerar i de flesta telefonerna.
För kvalitetskänslan tror jag även på appar även om jag förespråkar sida att surfa till för tillgängligheten.

Demon fungerade bra i min iphone men inte i min windows phone.
sidpiraya

Post by sidpiraya »

Tack!
Mycket bra feedback.

Skicka mig din email så kommer jag sätta dig först i kön för att få beta testa.

contact@everymote.com

Mvh
/Michael Nilsson
micke.prag
Site Admin

Post by micke.prag »

Intressant koncept. Testar gärna.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply