Tända/Släcka flera lampor samtidigt

Moderator: Telldus

Post Reply
StefanH

Tända/Släcka flera lampor samtidigt

Post by StefanH »

Mycket kul grej som ni har utvecklat! Detta har jag väntat på!
Jag kör min Tellstick mot Sartano mottagare och det funkar väl hyfsat, förutom att mottagarna inte är perfekta.
Dock har jag ett litet bekymmer, som jag inte vet om det har med mottagarna eller sändaren att göra.
Om jag kör flera tdtool anrop samtidigt eller tätt inpå varandra, så funkar det inte. Problemet uppstår när jag kör schemaläggning i Windows och anropar tdtool. Testade även att köra tdtool --on 1 --on 2 och då meddelar den att den lyckas, men inget händer. Man vill ju gärna kunna tända/släcka flera lampor ungefär samtidigt. Finns det något bra sätt att komma runt detta? Hur lång tid krävs mellan två anrop?
micke.prag
Site Admin

Post by micke.prag »

Drivrutinen väntar inte på att TellSticken har sänt klart innan den avslutar. Sätter du två tdtoolanrop efter varandra så kommer det andra anropen skickas samtidigt som TellSticken redan sänder data, vilket inte fungerar.
När vi har testat EventGhost kom vi fram till att en pause på 0.5 sekunder funkade fint.
Vi håller på att titta på en lösning där det kommer gå att skicka flera enheter till tdtool.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
StefanH

Tack

Post by StefanH »

Då var det som jag misstänkte. Borde väl gå att lösa med någon slags buffert i Tellsticken eller drivrutinen.
Tack så länge!
micke.prag
Site Admin

Post by micke.prag »

I version 1.2.0 som förhoppningsvis blir klar snart kommer det gå att köra tdtool --on 1 --on 2
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply