http://www.telldus.se/forum/viewtopic.php?f=8&t=975
Moderator: Telldus
Alltid kul med synpunkter och kreativa förslag - det tackar vi förgrahnen wrote:Ny på switch king och har lite funderingar och frågor.
Switch King jobbar med en form av kombinerade scheman vilket gör att det kan bli lite svårt att visualisera det som du är ute efter.grahnen wrote:[...]Låt säga att jag har två scheman på en lampa så vore det bra dels om det stod tider i den visuella översiktsbaren samt att där schemorna ligger om lott blir det mörkare blå så man kan utskilja när det ena schemat slutar samt det andra börjar. En röd linje som går vertikalt igenom alla överskitsbarer som visar vilken tid i schemat man är just nu.
Code: Select all
Ett schema (Schema 1) kopplat till enhet "Lampa" säger "På" 10:00 och "Av" 22:00"
Ett annat schema (Schema 2) kopplat till enhet "Lampa" säger "På" 12:00 och "Av" 23:00"
Code: Select all
Ett schema (Schema 1) kopplat till enhet "Lampa" säger "På" 10:00 och "Av" 22:00"
Ett annat schema (Schema 2) kopplat till enhet "Lampa" säger "På" 12:00 och "Av" 20:00"
Vi har gruppstyrning på agendan i en kommande version. Förhoppningsvis redan den som ligger närmst i tiden.grahnen wrote: [...]I mitt fall så är jag ute efter att kunna gruppera fönsterbelysning (8enheter) samt fasadbelysning (4enheter)[...]
Jag lämnar denna fråga till Tomas...grahnen wrote:[...]Skapa scheman visuellt.[...]
grahnen wrote:Till iphone vore det bra om det gick att spara lösenordet men jag antar att det inte är genomförbart så länge det är en websida.
Precis.grahnen wrote:Klient till server har ingen inloggning. Är detta lungt så länge man inte har öppet port 8080 samt 8082 i routern
Tanken i mitt fall ärSwitch King jobbar med en form av kombinerade scheman vilket gör att det kan bli lite svårt att visualisera det som du är ute efter.grahnen wrote:[...]Låt säga att jag har två scheman på en lampa så vore det bra dels om det stod tider i den visuella översiktsbaren samt att där schemorna ligger om lott blir det mörkare blå så man kan utskilja när det ena schemat slutar samt det andra börjar. En röd linje som går vertikalt igenom alla överskitsbarer som visar vilken tid i schemat man är just nu.
Med kombinerade scheman menar jag att det första som händer när Switch King ska avgöra när en enhet ska vara på eller av är att alla händelser som (genom scheman) finns knutna till en viss enhet plockas fram. Därefter skapas en tidslinje. I den tidslinje som skapats plockas de händelser bort som aldrig kommer att inträffa.
Exempel 1:Resultatet av detta blir att schema 2 "kastas" eftersom lampan redan är på vid 12:00 och av vid 23:00.Code: Select all
Ett schema (Schema 1) kopplat till enhet "Lampa" säger "På" 10:00 och "Av" 22:00" Ett annat schema (Schema 2) kopplat till enhet "Lampa" säger "På" 12:00 och "Av" 23:00"
Exempel 2:Resultatet av detta blir att händelser från båda scheman "kastas". Från schema 1 kastas "Av" 22:00 bort (eftersom lampan släcktes 20:00) och från schema 2 kastas "På" 12:00 bort (eftersom lampan tändes vid 12:00).Code: Select all
Ett schema (Schema 1) kopplat till enhet "Lampa" säger "På" 10:00 och "Av" 22:00" Ett annat schema (Schema 2) kopplat till enhet "Lampa" säger "På" 12:00 och "Av" 20:00"
Självklart detta visste jag bara jag hade tänkt ett steg längre, men det gäller att komma på det när man sitter där =). Tackgrahnen wrote:Till iphone vore det bra om det gick att spara lösenordet men jag antar att det inte är genomförbart så länge det är en websida.
Det är möjligt att spara användarnamn och lösenord även i iPhone om du sparar adressen som ett bokmärke och bäddar in användarnamn och lösenord i adressen.
Se punkt 3 på denna sida: http://www.switchking.se/sv/saekra-upp- ... -loesenord
Stämning är inte att föraktagrahnen wrote: Tanken i mitt fall är
Lampa "på" vid solnedgång som idag är runt 18:30 "av" 23:00, på den ljusare delen av året så vill jag inte vänta till solnedgång som till och med inträffar efter 23:00 på sommaren. Så mitt schema vill jag ska se ut såhär. "På" vid solnedgång dock senast 19:00 "Av" 23:00. Lampan tänder alltså när det blir mörkt på vintern och kl 19 på sommaren då solen går ner senare. Nu gäller detta en led belyst trappa innomhus samt belysning bakom tv m.m annars kan man undra varför det ska lysa mitt i sommaren =), utan det är mer för stämmningen.
Perfekt! Har rankat den en femma!MartinV wrote:Nu finns äntligen Switch Kings Android-klient tillgänglig på Android Market.
Mycket nöje!
Svårt att förklara vad det beror på utan att gå in på tekniska detaljer, men det beror på att webbklienten och iPhone-tillägget är byggda mot olika plattformar (x86/x64/"mixad miljö) för att passa IIS respektive Cassini.grahnen wrote:Jag har lite beskymmer med webextension.[...]
Nu la jag in SwitchKing.Web.GUI.AjaxWebExample parallellt med iphone extension i switchking mappen. Gick in i Casini och pekade att port xx skulle gå just dit.
Öppnade web.config och ändrade ip till samma som web.config hade under iphone extension.
Försöker nå sidan men får följande fel:
BadImageFormatException: Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen BitFactory.Logging...
[...]
Vad gör jag för fel
Kasta mig ett mail annars, så fixar jag ett paket som rullar även på Cassini.grahnen wrote:Yes, kör windows 7 64bit på hemmapc:n.
Skall testa detta imorgon får vi se vad som händer. Tänkte främst på om det var någon inställning jag glömt för att få det att ticka igång.