Hej,
Högg på kampanjen för ny v1 Z-net (433 skicka, 868 dubbelriktad), eftersom jag redan har en gammal blå tellstick som kan sköta 433-lyssnandet (sensorer). Säljsnacket good, tanken good, genomförandet .. WTF?! Sjukt ofärdig?!
Det finns inget sätt att se vilken tellstick som hantererar vilken enhet. Det finns inget sätt att se huruvida timers/eventhantering som KAN ligga lokalt i nya tellsticken faktiskt gör det, eller ligger kvar "på gamla" (= i live-tjänsten, online). Vilket tellstick hanterar vilka events? Bägge = dubbeltriggning och allmänt bekymmersamt?
Som säljtexten var formulerad var det uppenbart och uppmuntrat att köra med just den här kombon, men vilket tellstick som gör vad är 100% oklart. Är det nåt jag inte fattar eller är det nåt i tjänsten som inte är färdigt?
Med vänlig hälsning,
Daniel
Tellstick Net gamla dubbelriktad + ZNet v1
Moderator: Telldus
Re: Tellstick Net gamla dubbelriktad + ZNet v1
Hmm jag måste varit trött, i ögat. Nu ser jag ju att det är separerat per location både i iOS-appen(sektionerat) och på webben(om jag klickar in på varje device). Precis det jag aktivt letade efter, måste varit jätte-trött :/
Det enda som saknas nu är det vore smutt kunna flytta enheter till den nya tellsticken. IOM att den har scheman och events lokalt, så vill jag ju flytta ALLA devices dit. Det blir ett hästjobb att göra manuellt.
Det enda som saknas nu är det vore smutt kunna flytta enheter till den nya tellsticken. IOM att den har scheman och events lokalt, så vill jag ju flytta ALLA devices dit. Det blir ett hästjobb att göra manuellt.
Re: Tellstick Net gamla dubbelriktad + ZNet v1
Jag är ute efter samma sak. Läste att man kan kopiera en enhets befintliga Hus och enhetskod när man skapar en ny enhet på ZNet. Dvs. då slipper man att gå runt och lära upp dem igen. Men detta medför fortfarande inte att man kan återanvända sina scheman och händelser. Eller finns det något trick att i dessa byta så att de använder sig av
Har några "händelser" som som jag triggar via en 433 fjärrkontroll och stör mig på att de ibland tar enormt lång tid innan de genomförs. Ibland kan det ta nästan en minut innan tex en dimmer sätts till den nivå jag löst på detta sätt. Lurade mig själv att köpa en ZNet med "lokal" eventhantering skulle hjälpa, men jag antar att lokala "händelser" bara kan hanteras om de triggas via en Z-fjärr. Det finns väl ingen logik mellan men Net och Znet inom mitt LAN utan den kommunikationen sker väl i Telldus-molnet enbart?
Har några "händelser" som som jag triggar via en 433 fjärrkontroll och stör mig på att de ibland tar enormt lång tid innan de genomförs. Ibland kan det ta nästan en minut innan tex en dimmer sätts till den nivå jag löst på detta sätt. Lurade mig själv att köpa en ZNet med "lokal" eventhantering skulle hjälpa, men jag antar att lokala "händelser" bara kan hanteras om de triggas via en Z-fjärr. Det finns väl ingen logik mellan men Net och Znet inom mitt LAN utan den kommunikationen sker väl i Telldus-molnet enbart?