spara telldus center configfil och andra frågor

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

spara telldus center configfil och andra frågor

Post by tjabas »

Var hittar man konfigurationsfilen till telldus center och telldus shemaläggaren?
jag skulle vilja spara ner dessa i fall något händer med datorn.

Sedan så råkade jag idag ut för att telldus shemaläggaren helt plötsligt gav felmeddelanden efter omstart av datorn, alla shema lagda inställningar försvann, det stog nått i stil med att inställningarna måste ha tagits bort manuellt, vilket jag inte gjort, det enda jag gjorde med datorn var att uppgradera ram minnet från 1gb till 2gb, sedan omstart efter det, det var då shema inställningarna försvann.

har ni några tips?
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: spara telldus center configfil och andra frågor

Post by tjabas »

jag har för mig att jag läste här på forumet hur man sparar config filen till telldus center men jag kan inte hitta det igen, är det någon som vet?

skulle det räcka att kopiera telldus mappen under :C för att få med sig alla inställingar?
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: spara telldus center configfil och andra frågor

Post by tjabas »

Är det ingen som vet något om detta?
Skulle det räcka att spara telldus mappen under :C disken?
gu92maak
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: spara telldus center configfil och andra frågor

Post by gu92maak »

Det verkar som om konfigurationen för Controllers och Devices ligger i registryt
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Telldus

och (Telldus) Schemaläggaren verkar nyttja sig av Windows Schemaläggaren.

Så min tro är att du inte har någon nytta av att spara saker i C:\Program Files (x86)\Telldus

En varningens finger, man ska inte peta för mycket i registryt om man inte vet vad man gör.
Jag vet inte vad jag gör och undviker att skriva, läsa känns dock ok för mig. ;-)


Hmm mitt svar utgår ifrån att du kör i en Windows miljö och dessutom en 64 bitars sådan...
Post Reply