Nalleboda wrote:Dum fråga kanske, men jag kan inte använda remotestick appen som jag redan har istället för autoremote?
/Mattias
Mye kan gjøres med remotestick og tasker også ja, det er helt klart større muligheter til å lage mer avanserte "conditions" og "trigger".
Men de enklere tingene er mye bedre å gjøre direkte i Telldus live i kombinasjon med autoremote. For meg er det 3 grunner til det:
1. Jeg opplever det som det fungerer mer stabilt enn Tasker/Remotestick. Tasker er forsåvidt veldig pålitelig, mens Remotestick krasjer/henger
seg opp av og til. Virker også som kommunikasjonen mellom Tasker og Remotestick ikke er helt 100 % hele tiden. For all del, det er absolutt Ikke noe stort problem, men det er forskjell.
2. Med enn uendelig lang liste av ulike profiler i Tasker - så synest jeg det er greit å fordele litt over på Telldus live events. Både for å gjøre det mer ryddig og KANSKJE
reduserer belastningen på min android telefon.?
3. Sist, men ikke minst; Med Remotestick/Tasker, så må verdier eksporteres. I motsetning til Telldus Live events, så skjer ikke dette øyeblikkelig.
Laveste intevall er 1 min. Dessuten kan det hende det ikke er optimalt å eksportere verdier så hyppig heller (i forhold til batteri/systemressurser på din android enhet)
Jeg bruker begge metoder, men synes som grunnregel det er bedre att Telldus Live - som er tilkoblet Wifi og strøm konstant - "gjør jobben", istedenfor min Android telefon som stort sett går på batteri og i stor grad bruker mobildata.
Til slutt; om du er over middels opptatt av utnytte muligheten i Tasker, så er autoremote (og en haug andre "auto--- apps) noe en bør sjekke ut uansett.