Hej
En undran bara. Mina Mandolyn sensorer kommer alltid in med 3 värden i taget.
Medans fineoffset nöjer sig med ett värde. Varför är det så?
Tempsensorer
Re: Tempsensorer
Sensorn kanske gör flera sändningar för att öka sannolikheten att värdet tas emot, jag har för mig att jag läst i forumet att någon framtida version av TelldusCenter/firmware ska filtrera bort dubbletter.
Henrik | http://easyhomeauto.se
Jeg tror jeg har samme type sensor. Hvordan bruker jeg den til å styre mine varmeovner?
Fra RawSensorData i NexaHome: 2014-01-26 22:54:27 RawEvent: class:sensor;protocol:mandolyn;id:11;model:temperaturehumidity;temp:23.0;humidity:19;
Parameter på sensor: model:temperaturehumidity;id:11;value:temp
Kjører på windows7 (64-bit) med Tellstick Duo
Fra RawSensorData i NexaHome: 2014-01-26 22:54:27 RawEvent: class:sensor;protocol:mandolyn;id:11;model:temperaturehumidity;temp:23.0;humidity:19;
Parameter på sensor: model:temperaturehumidity;id:11;value:temp
Kjører på windows7 (64-bit) med Tellstick Duo
Last edited by TrondR on Mon Jan 27, 2014 11:13 pm, edited 2 times in total.
Jeg er også nysgjerrig på hvordan dette fungerer.TrondR wrote:Jeg tror jeg har samme type sensor. Hvordan bruker jeg den til å styre mine varmeovner?
Fra RawSensorData i NexaHome:
2014-01-26 22:54:27 RawEvent: class:sensor;protocol:mandolyn;id:11;model:temperaturehumidity;temp:23.0;humidity:19;
RawSensorData funker ikke på min RaspberryPi akkurat nå, av en eller annen grunn, men jeg tror jeg har konfigurert sensorene riktig. Hvordan skal jeg sette opp sensorene til å fungere som termostat? (Feks slå av varmen når det er over 23 grader, slå på når det er under 21, men ikke etter klokken 8 om kvelden)
EDIT: RawSensorData funker etter installasjon av libjna-java. Men jeg lurer fremdeles på hvordan jeg skal bruke NexaHome som termostat.
EDIT2: Jeg fikk til termostat-funksjonalitet med å bruke informasjon i denne posten:
http://www.telldus.com/forum/viewtopic. ... t=45#p9060
Jeg laget start.bsh og check_temp.bsh i samme mappe som .jar-filen, og den begynte automatisk å kjøre innholdet. Jeg redigerte litt på den if-statementen i eksempelet for å få den til å passe mitt behov.