Tellstick NET och Nexa LCMR-1000 problem

Moderator: Telldus

Post Reply
petters

Tellstick NET och Nexa LCMR-1000 problem

Post by petters »

Hej

Mitt tellstick NET kan inte hitta Nexa LCMR-1000 Selflearning on/off någon som sprungit in i samma problem och har lösningen?

/Petter
etompau

Re: Tellstick NET och Nexa LCMR-1000 problem

Post by etompau »

Vad menar du med att "hitta".
Du skickar bara en upplärningssignal till enheten, som då är satt i inlärningsläge.
Funkar inte detta kan det beror på räckviddsproblem eller fullt minne i mottagande enhet.
petters

Post by petters »

Jag har satt mottagare (lcmr-1000) i inlärningsläge och i telldus live lägger till en enhet och väljer "scan remote" men mottagare hittas inte. Räckvidden ska inte vara något problem då det inte är många meter emellan.
Mottagare hittas med Nexa fjärrkontroll.

Jag har provat att radera hela minnet i mottagaren och sedan försökt hitta den på nytt med tellstick men icke.

Intressant då jag har en kompis som har exakt samma problem med sitt tellstick och lcmr-1000).

Mina andra enheter från Nexa fungerar utmärkt.
etompau

Post by etompau »

Scan remote använder du när du ska läsa av en sändares huskod och lägga in den i Live. LCMR-1000 är en mottagare och då kan du trycka på Scan remot tills du blir blå, det lär inte dyka upp något.
Sätt mottagaren i inlärningsläge och tryck på Learn, så ska mottagaren kvittera upplärningen med två klick i reläet.
petters

Post by petters »

Provade med learn och nu fungerar det kanon :-)
Tack för hjälpen.
Post Reply