RemoteStick Lite

Moderator: Telldus

Post Reply
Lilak
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

RemoteStick Lite

Post by Lilak »

Hej!

Jag har problem med "RemoteStick Lite", i min Android-lur.
Sent på Söndag kväll fungerade det att styra ljuset. När jag skulle tända på Måndag middag, alltså dagen efter, får jag ett felmeddelande. Kommer inte ihåg exakt vad det stod, men det var ungefär, you don't own the device (några siffror).

Jag installerade om appen, och nu kommer inte mina enheter upp. Genom appen har jag loggat in på mitt live-konto, och klickat, ja, för att acceptera, men mina enheter dyker inte upp. Om jag startar om appen kommer det upp ett felmeddelande som lyder, "(903) OAuth Verification Failed: Can't verify request, missing oauth_consumer_key or oauth_token".

Jag har inga problem att komma åt mitt live-konto från datorn, och där kan jag styra belysningen. I telefonen har jag också en app som heter "Telldus App", den fungerar som den ska.

Finns det någon som vet vad det kan vara för fel med "RemoteStick Lite"?

MVH

Jonas
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by tronde »

Jeg har samme problem.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by gein »

Lilak wrote:Hej!

Jag har problem med "RemoteStick Lite", i min Android-lur.
Sent på Söndag kväll fungerade det att styra ljuset. När jag skulle tända på Måndag middag, alltså dagen efter, får jag ett felmeddelande. Kommer inte ihåg exakt vad det stod, men det var ungefär, you don't own the device (några siffror).

Jag installerade om appen, och nu kommer inte mina enheter upp. Genom appen har jag loggat in på mitt live-konto, och klickat, ja, för att acceptera, men mina enheter dyker inte upp. Om jag startar om appen kommer det upp ett felmeddelande som lyder, "(903) OAuth Verification Failed: Can't verify request, missing oauth_consumer_key or oauth_token".

Jag har inga problem att komma åt mitt live-konto från datorn, och där kan jag styra belysningen. I telefonen har jag också en app som heter "Telldus App", den fungerar som den ska.

Finns det någon som vet vad det kan vara för fel med "RemoteStick Lite"?

MVH

Jonas
Prova gå in under inställningar och gör en ny Authorize.
Lilak
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by Lilak »

Jag har gjort det flera gånger. Nu provade jag igen, men det fungerar fortfarande inte.

MVH

Jonas
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by gein »

Testade själv nu och får det heller inte att fungera. Gissar att något har ändrats på Telldus Live! som gör att den slutat fungera. Ska försöka reda ut vad.
SebRaz
Posts: 268
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by SebRaz »

gein wrote:Testade själv nu och får det heller inte att fungera. Gissar att något har ändrats på Telldus Live! som gör att den slutat fungera. Ska försöka reda ut vad.
Kan ha någonting med detta att göra. Skulle träda i kraft den 16 April.
Kontrollera din Tellstick via iPhone med TellEvent - http://about.me/langstrom - http://hemautomation.io -
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by gein »

SebRaz wrote:
gein wrote:Testade själv nu och får det heller inte att fungera. Gissar att något har ändrats på Telldus Live! som gör att den slutat fungera. Ska försöka reda ut vad.
Kan ha någonting med detta att göra. Skulle träda i kraft den 16 April.
Inte omöjligt. Det konstiga är att jag använder samma oauth-bibliotek i både Remotestick och Remotestick Lite.

Jag har gjort en del förändringar nu och det verkar fungera vad jag kan se. Därför har jag nu publicerat en ny version till google play.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by tronde »

Ny versjon fungerer OK.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by gein »

Har fått in rapport från en person där det fortfarande inte fungerar. Vilket känns lite märkligt. Samtidigt är det lite obehagligt att damma av den gamla koden till Remotestick Lite. Kanske borde jag göra en ny Lite-version som bygger på den nya Remotestick-appen istället, fast med begränsad funktionalitet.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by tronde »

gein wrote:Kanske borde jag göra en ny Lite-version som bygger på den nya Remotestick-appen istället, fast med begränsad funktionalitet.
Jeg håper du holder liv i en enkel utgave. Jeg har begge, men full-versjonen er for treg til å brukes som fjernkontroll når man har mange sensorer som skal lastes inn før den er klar. Det er vel noe som ligger utenfor din kontroll.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by gein »

tronde wrote:
gein wrote:Kanske borde jag göra en ny Lite-version som bygger på den nya Remotestick-appen istället, fast med begränsad funktionalitet.
Jeg håper du holder liv i en enkel utgave. Jeg har begge, men full-versjonen er for treg til å brukes som fjernkontroll når man har mange sensorer som skal lastes inn før den er klar. Det er vel noe som ligger utenfor din kontroll.
Det ligger egentligen inte utanför min kontroll. Jag kan förbättra appen och göra så att den upplevs som mycket snabbare. Har bara inte haft tid ännu.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: RemoteStick Lite

Post by tronde »

gein wrote:
tronde wrote:
gein wrote:Kanske borde jag göra en ny Lite-version som bygger på den nya Remotestick-appen istället, fast med begränsad funktionalitet.
Jeg håper du holder liv i en enkel utgave. Jeg har begge, men full-versjonen er for treg til å brukes som fjernkontroll når man har mange sensorer som skal lastes inn før den er klar. Det er vel noe som ligger utenfor din kontroll.
Det ligger egentligen inte utanför min kontroll. Jag kan förbättra appen och göra så att den upplevs som mycket snabbare. Har bara inte haft tid ännu.
Jeg lever godt med løsningen slik den er nå. Remotestick er et solid stykke arbeid som du skal være fornøyd med. Det er like mye min egen skyld at jeg har 27 aktive sensorer som tar tid å laste :? :D

Hvis du skal endre på noe, håper jeg du finner tid til å gi oss mulighet for mindre skriftstørrelse på de sensorene som plasseres ut på et bakgrunnsbilde.
Post Reply