Jag har försökt hitta nån liknande fråga men inte lyckats, ber om ursäkt ifall detta varit uppe tidigare.
Jag har en Tellstick Net som bland annat styr en dimmer för två lampor vid tvn, detta sköts genom ett schema i Telldus Live.
När jag tittar på film vill jag stänga av dimmern helt, gör jag det (med RemoteStick för Android) hålls den bara avstängd till nästa post i schemat, vilket ju är logiskt.
Finns det något sätt att tillfälligt koppla ur schemat för dimmern? När jag tittat klart på filmen vill jag ju att schemat ska styra igen.
En fulare lösning skulle vara att sätta dimmern i en code switch och låta den styras av RemoteStick medan dimmern styrs av schemat.
Tellstick Live - Stänga av dimmer tillfälligt
Moderator: Telldus
-
-
Re: Tellstick Live - Stänga av dimmer tillfälligt
Hej
Jag har ett tips:
Jag har en Android-lur med RemoteStick och Locale. (finns nog till iPhone med). Låt Locale trigga på att du vänder din telefon med displayen ner och RemoteStick överstyr din dimmer.
Fungerar galant.
/Leon
Jag har ett tips:

Jag har en Android-lur med RemoteStick och Locale. (finns nog till iPhone med). Låt Locale trigga på att du vänder din telefon med displayen ner och RemoteStick överstyr din dimmer.
Fungerar galant.
/Leon

-
Re: Tellstick Live - Stänga av dimmer tillfälligt
Tack för tipset men det är inte vad jag är ute efter