Jag undrar om Tellstick.NET måste ha ren internet access för att kunna registrera sig mot Tellstick.LIVE ?
Jag har tellstick inkopplad till en switch som huserar på det interna nätverket och framför den står en linux maskin med iptables brandvägg och den i sin tur sitter mot en switch som har ett kabelmodem inkopplat på sig. Jag har sett en tråd som tar upp liknande problem men med en hårdvaru router. Är det ett problem att koppla in den på detta sätt? Ser att MAC adressen registreras korrekt i DHCP tjänsten och internt ip delas ut så "so far so good" men det verkar inte finnas något sätt att ta i kontakt med den därefter( läs: surfa till internt ip ).
Tellstick.NET med Iptables brandvägg
Moderator: Telldus
-
- Site Admin
Re: Tellstick.NET med Iptables brandvägg
Hur lyser din enhet?
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
Det löste sig. Tydligen hade enheten redan hunnit lägga till sig på mitt Live! konto.. Vilket både är lite skrämmande och fascinerande =)
Jag undrar också vad Tellstick Net kräver av internetuppkopplingen, hittar ingen info om det.
Måste den sitta i en router som stödjer UPnP eller NAT-PMP och har en publik IP-adress på utsidan, eller?
Funkar bra om den sitter direkt i min router hemma men när jag försöker koppla upp den genom Internetdelning på Mac OS X funkar det inte. Verkar som den får en lokal IP-adress av DHCP-servicen men den får ingen kontakt med Telldus Live ute på nätet.
Måste den sitta i en router som stödjer UPnP eller NAT-PMP och har en publik IP-adress på utsidan, eller?
Funkar bra om den sitter direkt i min router hemma men när jag försöker koppla upp den genom Internetdelning på Mac OS X funkar det inte. Verkar som den får en lokal IP-adress av DHCP-servicen men den får ingen kontakt med Telldus Live ute på nätet.