Parametrar och libtelldus-core

Moderator: Telldus

Post Reply
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Parametrar och libtelldus-core

Post by gein »

Finns det något sätt att hämta ut alla parametrar m.h.a. libtelldus-core utan att veta vad parametrarna har för namn?
fredrik.gullberg
Site Admin
Posts: 285
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by fredrik.gullberg »

Nej, det gör det inte.
I vilket sammanhang behöver du parametrarna?
Fredrik Gullberg
Telldus Technologies
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by gein »

Håller på att skriva en applikation som ska exponera libtelldus-core via web services. Där ingår att lista information om varje device och då vill jag få upp en parameterlista helt enkelt.

Men jag insåg lite senare att parametrarna verkar vara hårt definierad (man kan inte sätta vilken parameternyckel som helst?) och då kan jag ju lösa det (eftersom antalet parametrar är väldefinierat). Är det så? Även om det kanske vore snyggare att kunna iterera över godtyckligt många parameter för att på så sätt stödja eventuella nya parametrar i framtiden.
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by gein »

Vad säger specifikationen om parametrar egentligen?
Är det hårt definierat vilka olika parametrar man kan definiera och isåfall vart hittar jag dessa?

Om inte, finns det någon plan på att göra det möjligt att iterera över alla aktiva parametrar för en device via telldus-core?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by gein »

Jag skulle vilja lyfta frågan igen eftersom jag inte fått något svar ännu. Frågan har aktualiserats hos mig igen. Jag skulle verkligen vilja ha möjligheten att iterera över alla satta parametrar för att dels kunna presentera dessa i efterhand men också för att kunna möjliggöra för användaren att editera dessa i efterhand.
Post Reply