Pushnotifikationer till iPhone

Moderator: Telldus

Post Reply
alexandercarlsson

Pushnotifikationer till iPhone

Post by alexandercarlsson »

Hej!

Jag har en Tellstick Net och en iPhone6. Jag köpte PRO häromdagen för att testa det här med att få "notiser" när någonting händer.
Exempel: Jag vill att när någon ringer på hemma hos mig ska jag få en notis om detta i telefonen.
Jag vill inte ha via sms då jag inte vill ha förhandsgranskning på mina sms och jag vill ju se direkt på telefonen ifall någon ringer på.
Jag vill inte ha på mailen heller då jag inte vill ha någon notis överhuvudtaget förutom ljud när jag får mail.

Då återstår alltså push! Jag är inte alls bevandrad inom området och försöker få det att fungera med t.ex pushover.

Om det är någon som har lust att verkligen dumma ner det på en nivå så att en fem-åring hänger med i allt med vad API:er är.

Förstår att jag begär mycket, men hur gör ni? :)
ErikSweden

Re: Pushnotifikationer till iPhone

Post by ErikSweden »

Jag vill också veta hur man gör detta.
alexandercarlsson

Post by alexandercarlsson »

IMG_2202.PNG
IMG_2202.PNG (243.91 KiB) Viewed 3731 times
Vi löste det till slut med Prowl. Du får skapa ett konto och ladda ner appen. Från prowl kan du få en API-adress som du sen använder för att trigga en URL-händelse.
Luddigt förklarat, är kass på det här själv och fick hjälp utav en kompis!

Min URL ser ut som såhär.

http://www.prowlapp.com/publicapi/add?a ... priority=2

Du borde väl egentligen kunna använda samma url fast med din egen API och sedan bara byta ut texten!
ErikSweden

Post by ErikSweden »

Jag tycker att Telldus borde införa detta i sin app så man slipper krångla till det med andra lösningar.
Post Reply