Förslag till Telldus

Moderator: Telldus

Post Reply
Fritte
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Förslag till Telldus

Post by Fritte »

Kan ni inte skapa en sida där ni listar olika produkter och vad som stöds?
Med alla märken och modellbeteckningar som finns så är det rena djungeln att hitta rätt produkter. Framför allt vad det gäller dimmers.
Jag gick själv på en nit när jag hittade Nexa EYCR-200 till ett bra pris och köpte 2. Tanken var att använda dom till att långsamt tända lampor i sovrummet på morgonen.
Men dessa tänder först fullt för att sedan dimma ner till vald nivå. :banghead:
Samma sak gäller tydligen även Nexa WMR-252, men inte LWMR-210 som nu verkar vara klippt omöjlig att få tag på.
Så en sida med tydlig översikt för vad som stöds och skillnaderna mellan olika modeller och märken skulle vara till stor hjälp.
Vill ni inte lägga ner tiden på att sammanställa en sådan sida så kanske ni skulle kunna skapa en wiki-sida där vi användare istället kan bidra med erfarenheter.
Zaman
Posts: 243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Förslag till Telldus

Post by Zaman »

Det är nog svårt för Telldus att hålla en sådan sida uppdaterad då tillverkarna av de produkterna inte kommunicerar den typen av information till Telldus - ibland kommunicerar man det inte ens till sina egna kunder och återförsäljare.
Enda vägen att göra det i så fall är nog, tyvärr, att titta i sektionen Hårdvara och se vad folk haft för erfarenheter.
Fritte
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Förslag till Telldus

Post by Fritte »

Jag kan förstå att det kan vara svårt.
Men en wiki-sida som jag föreslog där vi användare kan bidra med våra erfarenheter på ett mer överskådligt sätt vore iaf bra.
Att leta igenom hårdvaru-formet är ju inte direkt den smidigaste lösningen. Visst kan man söka om man undrar över en specifik produkt. Men om man vill veta vilken produkt man ska välja om man vill ha några specifika funktioner så blir det desto krångligare.

*Såg nu att jag har lagt denna under fel avdelning. Någon moderator får gärna flytta den till Allmänt.
Post Reply