Fint att det funkar med mitt förslag. Jag suger ju fett på sådana här API funktioner, requests osv. Vet inte ens rätta benämningarna på vad som är vad. Men envis som synden är jag i alla fall.... o det räcker en bit på vägen.
Men det är ju nu som det roliga börjar med Tellstick Net. En del av det i alla fall. Jag har ju haft mitt larm igång en hel del o så vitt jag kan se så har det fungerat till 100% eller jäkligt nära i alla fall.
Så snart tiden o energin finns så kommer jag o koppla in några WBT-912 sändare på diverse kontakter så jag kan se låsregeln i dörren o en om dörren är öppnas. En i brevlådan. Jag lyckades hitta brandvarnare med 9v batteri o reläutgång men inte vart jag kan köpa dom...

Det hade varit fint.
Ser att jag saknar en del funktioner med events. Men det är inget klagomål, tro inte det!! Är skitnöjd över att det kommit igång o funktionerna räcker långt idag. O jag förstår att det blir en massa strul om vem fan som helst ska börja använda variabler, vilkor, större än, mindre än, falskt eller sant osv.
En granne har haft påhälsning på tomten o förrådet 2ggr nu. Först en cykel o sen verktyg o fiskeutrustning. (radhus) En annan granne möttes av en herre som lämnade hans förråd..... Så larm på förrådet står högt på listan. Kanske en sirén där inne som drar igång så utav helvete bara någon drar i handtaget. Skulle vara fint o kunna plinga på en nexa ringklocka i huset när någon går in på baksidan så man kan möta den fan med en knytnäve om det inte är grannen. (dumt o ta hagelbössan....)