Hej Ganska ny på detta skaffade en Tellstick Net har några kontakter från Nexa
har fått det att det går att tända släcka från telefonen i appen Telldus live
men kan man inte se om lampan är tänd eller släckt då man åkt hemmifrån och undrar släckte jag lampan eller inte
som jag kan se i appen är bara det jag gjorde senast från appen har jag då tänt lampan från fjärren hemma så syns inte det i Tel
går det att få så att det syns
Mvh Jocke
Varför visar den inte aktiv lampa
Moderator: Telldus
Re: Varför visar den inte aktiv lampa
Det ska fungera om du använder samma kod för fjärrkontroll och Tellstick Net.
För att få till det måste du "Scanna" efter kod när du lägger till din enhet i Telldus Live! och skicka signalen från fjärrkontrollen.
När det väl är gjort vet Telldus Live! vilken kod som gäller för just den här enheten och kan då koppla den inkommande signalen rätt.
Som det ser ut nu för dig så tar troligtvis din Tellstick Net emot signalen men det finns ingen koppling mellan identiteten på signalen och den enhet som du vill ska ändra status i gränssnittet.
För att få till det måste du "Scanna" efter kod när du lägger till din enhet i Telldus Live! och skicka signalen från fjärrkontrollen.
När det väl är gjort vet Telldus Live! vilken kod som gäller för just den här enheten och kan då koppla den inkommande signalen rätt.
Som det ser ut nu för dig så tar troligtvis din Tellstick Net emot signalen men det finns ingen koppling mellan identiteten på signalen och den enhet som du vill ska ändra status i gränssnittet.